mitkä perhoset ovat mustia? mulla kämpässä pyörinyt noin viikon ajan musta perhonen..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.10.2008 - 20:34

Kuvailemasi perhonen on suruvaippa, mustat siivet, joiden uloimmat reunat ovat luonnonvalkoiset. Lentelee täällä meilläkin, Espoossa näin syksyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.10.2008 - 21:33

Luulisin et kun Suomest kysymys, niin se on yökkönen, kerropa tarkemmat mitat ja onko tosiaan ihka musta, vai harmaa, lenteleekö koko ajan vai milloin? kannattaa mennä kattomaan googlen kuvahausta, josko sieltä joku 'näkönen' löytyy, kerropa lissää täs otuksest.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2008 - 21:49

personal.inet.fi/koti/jlemme...ery3c.html

mahtaako se musta perhonen olla jokin nuista linkissä olevista perhosista/ yökkösistä?

Lisätty: 22.10.2008 - 21:50

lähde unehtui: pistin kuvahauksi musta perhonen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.10.2008 - 21:50

no siis siinä on pari valkoharmaata raitaa siipien päässä mut muuten musta.ei hirveesti lentele..lähinnä hengailee tuol seinässä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.10.2008 - 21:52

kiitoksia noista..vähän on samannäkönen ku muutamat noista mut ei kuitenkaa ihan samannäkösii löydy..saattaa olla joku ihan uus lajike kehittyny täällä..=)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2008 - 12:21

Huom. perhosten väritys saattaa vaihdella merkittävästi riippuen esimerkiksi ympäristömyrkyistä ja muista mömmöistä mitä tarjolla on. Tarkka lajinmääritys vaatiikin usein tosi hyvää asiantuntemusta, jota löydät esimerkiksi luontoliiton sivuilta