Mikä avuksi kivuaalle alaselälle?Lääkärissä käynti ei auttanut ja liika istuminen tekee kipeää.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.08.2011 - 18:05

selkä- ja vatsalihasjumppa. liiallisen istumisen välttäminen ehkäpä.
etkö saanut mitään jumppaohjeita edes tai fysikaalista hoitoa. vaikka eihän kipeää selkää saa heti rasittaa liikaa.
www.kipu.net/2010/04/selkakipu.html

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.08.2011 - 19:00

Fysioterapeutin pakeille, hän osaa neuvoa sinulle liikkeet, joilla et pahenna tilannettasi ja saat sen korjattua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2011 - 19:11

Minulla on monenlaista sairautta selässäni ja liikkumaan on määrätty, ei saa sänkyyn jäädä makoilemaan ja liikaa ei saa istuakaan, minä kävelylenkkejä yritän tehdä ja lihaksiani vahvistaa vatsasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2011 - 21:05

Jumppaa minäkin kipeälle alaselallesi suosittelen. Sen avulla minä itse ainkin sain ja saan vaivani pidettyä poissa jotenka hopi hopi kipin kapin fysioterapeutin luo liikunaohjeita hakemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 27.08.2011 - 00:36

mene selällesi makuulle ja vedä oikea polvi vasempaan poskeen niin että tuntuu kipeältä, pidä sitä siinä puoli minuuttia ja sitten vasemmalle sama oikeaan poskeen, muutaman päivän päästä huomaat että siitä on apua ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2011 - 04:43

Saunan pata ja siinä temppu tärkeä,
jos ei suoristu niin vaillako "järkeä"!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2011 - 15:43

Mene lattialle selällesi makaamaan. Laita jalat tuolin päälle, että muodostuu 90 asteen kulma.Levitä kädet sivuille.Hengitä rauhallisesti ja paina alaselkää lattiaa kohti.Sitten rentoutat itsesi ihan kokonaan.Laita silmät kiinni.Tee kaikessa rauhassa tätä vaikka 10 minuuttia.Kokemuksesta kerron: Toimii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2011 - 16:14

Mulla on olkapää todella kipeä ja olin torstaina jo tutkimuksissa ja maanantaina tutkitaan lisää. Lääkäri suositteli saunan lämpöä, auttaa joillekin kipupotilaille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2011 - 14:08

Särkylääkettä ja todella makaamaanh ei saa jäädä muuten sinne sitten jääkin.. fysioterapeutti olis taaatusti poikaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2011 - 20:57

Jooga sekä kivun lievitykseen että ennaltaehkäisyyn.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2011 - 06:45

Voi että, koita parantua siellä ja sairastaa ihan rauhassa. Äläkä turhia rehki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2011 - 12:27

Istuma-asento on syytä tarkistaa, tuoli täytyy olla egronomisesti oikeanlainen jos joutuu istumaan pitkään.Oikealla istuma-asennolla on suuri merkitys.