millaista on "abstrakti" taide

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.08.2011 - 08:42

Se on nykytaidetta.... hankala näin sanoin kertoa mutta lähinnä voisi sanoa että se on taidetta josta ei heti oikopäätään "tyhminkään" näe mitä se esittää, täytyy käyttää luovaa mielikuvitusta sitä katsoessaan. Kaikille se ei aukea lainkaan, olettaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.08.2011 - 07:25

no tota noin .se on vähän semmosta et se e inäytä mitään konkreettista kuvaa,vaan kuva on
katsojan silmässä.konkreeetisen kuvan vastakohta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2011 - 08:29

Sellaista, joka muka esittää jotain :) Muttei välttämättä selvää saa.Taide on katsojan silmissä ja mielikuvituksessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2011 - 09:40

Sellaista sotkua josta ei tolkkua saa, kauneus kyllä on katsojan silmissä..
Täytyy sanoa että lapsenlapsenikin jopa nuo pienemmät piirtää paremmin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2011 - 10:23

Se on ihanaa värien tai värittömyyden, muotojen tai muodottomuuden leikkiä. Siitä ei välttämättä hahmota mitään varsinaista kuvaa, mutta tarkemmin katsoen siinä voi nähdä vaikka mitä. Todellista taidetta tai taidottomuutta, kuka sen osaa sanoa. Luulenpa että taiteilijan nimi sanoo jo paljon. Kaikki voi yrittää. Ja tuota abstraktia taidetta näkyy melkein joka puolella. Jopa luonnossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2011 - 11:33

Kauneus on katsojan silmässä. Toiset pitää ja toiset ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2011 - 11:39

Vaikka erilaisia viivoja ja eri muotoisia kuvioita sekamelskana taululla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2011 - 11:50

Meidän 2,9 v Jasmin tekee sitä abstrakkia taidetta, mamma ja pappa ei ihan tarkkaan tiedä mitä esittää kuva, Jasmin sanoo että isi , Seri koira ja pappa, me naiset tullaan vasta seuraavissa kuvissa, tukan väristä vasta ymmärtää kuka on kyseessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2011 - 17:30

Mielenkiintoinen taidelaji, panee joskus katsojan aika koville.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2011 - 16:02

Abstrakti taide (myös ei-esittävä tai nonfiguratiivinen tai non-objektiivinen taide) tarkoittaa taidetta, joka ei pyri esittämään mitään luonnollisen maailman kohteita. Abstrakti taide on todellisuutta jäljittelemätöntä taidetta.

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Abstrakti_taide

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2011 - 16:30

Suoraan sanottuna: sekamelskaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2011 - 06:35

Abstrakti taide (myös ei-esittävä tai nonfiguratiivinen tai non-objektiivinen taide) tarkoittaa taidetta, joka ei pyri esittämään mitään luonnollisen maailman kohteita. Abstrakti taide on todellisuutta jäljittelemätöntä taidetta. Aikaisemmin, 1900-luvun alussa nimitys kattoi myös kubismin, surrealismin ja muut sellaiset taidesuunnat, jotka ottivat aiheensa luonnosta mutta eivät enää pyrkineet yhdennäköisyyteen sen kanssa.
Abstraktin taiteen vastakohtana pidetään tavallisesti figuratiivista, esittävää tai naturalistista taidetta.
Abstrakti taide voi kehittyä taiteilijan tuotannossa abstrahoimalla, joka tarkoittaa todellisuuden pelkistämistä, yleistämistä tai käsitteellistämistä niin, että kuvattavasta aiheesta tulee lopulta abstrakti. Esimerkiksi Piet Mondrianin taide kehittyi abstraktiksi näin.
Maalaustaiteessa voidaan karkeasti erottaa geometrinen abstraktio, joka perustuu suorien ja käyrien viivojen rajoittamiin värikenttiin sekä maalauksellinen abstrakti maalaus, jota edustaa muun muassa abstrakti ekspressionismi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2011 - 08:09

Se, mitä kuva esittää, on katsojan (ja taiteilijan) silmässä. Toinen voi nähdä samassa työssä ihan erilaisia asioita kuin toinen.