Miten arvokkaita koruja ja muita arvoesineitä voin viedä Thaimaahan tuliaisiksi (100e? 600e?)?

Lisätty: 26.08.2011 - 14:20

Olen nyt lähettänyt kysymyksen Thaimaan tullille (omalla nimellä). www.customs.go.th/Customs-En...=ContactUs

Jotkut kyselevät että miksi veisin kultaa sinne missä kaikki on halvempaa. Ajattelin tässä Kalevala- tai Lapponia-korua, jollaisella saattaisi olla siellä erikoisuusarvoa (tai sitten ei ole, jos siellä myydään joka kadunkulmassa jäljitelmiä). Osaako joku sanoa muita ideoita mitä suomalais-kansallista voisi viedä tuliaisiksi? Toisaalta yritän selvittää miten asiat ovat Thaimaan tullin kanssa (lakien mukaan vs. käytännössä). Yhtenä pontimena on sekin että eräältä kaverilta jäi eräs 1500 euron laite Kiinan tulliin.

Avainsanat: tulli

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.08.2011 - 14:33

täällä tullimääräyksistä:
www.customs.go.th/Customs-En...Nme=Travel

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.08.2011 - 21:26

www.tulli.fi/fi/yksityisille.../index.jsp

kysyhän itse tullilta niin ei tule harmeja sitten

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2011 - 08:38

Parasta kysyä tullilta ettei joudu vaikeuksiin ja "joku" jää ilman helyjä! Ja kysy ihan nimellä, ei anonyymisti.

Lisätty: 26.08.2011 - 14:04

Kait sieltä saa ostettua "kultaa", ei täältä kannata viedä, siellä kelpaa se halvempikin varmaan kun ovat siihen tottuneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2011 - 12:35

Tullilta pitäisi asiaa kysyä, mutta miksi sinne pitää kultaa täältä viedä, kallista on kuitenkin, jos ostaisit sieltä lahjan saajan kanssa, uskoisin että edullisemmin saat, ja voit kaulassasi ym paikoissa viedä kultaa ulos maasta kohtuullisesti, ei 100e kummoistakaan kultakorua täältä saa, et 600 e maksavan korun kanssa missään tarkkailtavaksi joudu tai tullin pihteihin, minulla pelkästään 1 vasemman käden nivelen sormukset maksavat 4000 e, ovat kultaa ja timantteja, ei ikinä ole hintaa niistä tullimiehet kyselleet eivätkä muistakaan koruista, eivätkä mieheni 50 gr kaulaketjusta eivätkä sormuksista, huumeita lähinnä tarkastavat.Lapsenlapsillakin on kalliimpia koruja mitä aiot sinne täältä ostella, noin pienillä summilla.

Lisätty: 26.08.2011 - 14:38

Ei ne ihmiset siellä mistään Lapponia tai Kalevala koruista välitä, ei suomen kansallisuusjutut kiinnosta missään, noloksi itsensä vaan tuntisi, osta sieltä jotain mikä olisi tärkeämpää heille, jää parempi muisto heille, vehkeet on asia erikseen mitä saa maksaa ja onko aito tavara, vie vaikka nippu kuvia suomesta, lakritsia, ja Fazerin suklaalevy ja maksa heidän ostoksiaan siellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2011 - 09:40

maarit3,vastauksesi on täydellinen,muista kuitenkin thaimaalaiset herkästi lyö nuijalla päähän ja vie kullat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2011 - 06:34

Maarit3, puhut asiaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.08.2011 - 19:19

Tullilta saat ajantasalla olevat ohjeet.