Kysymys 1 ? Kysymys 2 ?

Kysymys 1
Ei jaksanut pelafgonia enää kukkiansa aukaista aijaa.com/v.php?i=001208559166.jpg
Mutta mistä tiedän onko kukka 1 vuotinen vai monivuotinen. Vienkö kukan turhaan talveksi valoisaan varastoomme lämpötila + 8
Kysymys 2
Mistä napsussa näki kellä on eniten pisteitä ja kuka on vanhin "jyyrä" napsussa ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.08.2011 - 12:34

Kysymus 1: Sinun on tunnettava kukat ja vasta sitten voit tietää varmasti mikä 1-ja mikä monivuotinen. Kukkakauppiaat kyllä neuvovat auliisti, kun kysyt.

Kysymys 2: Etusivulla alhaalla on jyrien pisteet Napsussa:

Aktiivisimmat käyttäjät

1. Ida

109 706 p

2. valperi

105 656 p

3. palisanteri

103 455 p

4. vähäviisas

100 938 p

5. kissanainen

92 326 p

6. Mariaana

71 550 p

7. ciby

67 342 p

8. justus

61 094 p

9. liisukka

60 970 p

10. Tuutikki100

56 951 p

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.08.2011 - 13:04

www.yhteishyva.fi/piha_parve...elargonit/

tässä hoito ohjeet...

1. Ida

109 706 p

2. valperi

105 656 p

3. palisanteri

103 455 p

4. vähäviisas

100 938 p

5. kissanainen

92 326 p

6. Mariaana

71 550 p

7. ciby

67 342 p

8. justus

61 094 p

9. liisukka

60 970 p

10. Tuutikki100

56 951 p

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2011 - 13:19

Nuo pistemäärät ja sijat löytyy Napsun etusivulta vasemmalta alhaalta. Joten klikkaapa kohtaa "Etusivu" ja vieritä alaspäin, niin eiköhän se siitä.

Tuutikki100 nousi menneellä viikolla sijalle 10.

Pelargonia on ollut monet vuodet pimeässä kylmäkellarissa ja leikattuna melko lyhyeksi.
Muutaman vuoden menee ja aina vain suuremmaksi ja komeammaksi tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2011 - 14:06

Anna pelargooniasi vielä olla partsilla kyllä nuput avautuu. Vie ihan viimetipassa vasta viileään ja valoisaan kellarin.Kasta harvoin ettei multa kuivu ihan kippuraan.Talvella.Komia pelargoonia kuvassa onko tuon näköinen nyt.Anna kukoistaa rauhassa.Nuppujen avautuminen syksyllä, kestää kauan aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2011 - 15:43

Pistesijoja ropisee niin tiuhaan kun viitsii aikaansa kuluttaa napsussa.
Jos joka kysymykseen vastaa ja äänestää, sekä tekee muut kuuluvat hommat,
kyllä päivä karahtaa jos parikin päivää on poissa tantereilta.
Taitaa olla kilpajuoksua yläpäässä, voisi vähän katsoa tientenkin. Pelargoniaa minä
käytin joinakin vuosina kellarissa, kyllä se sielläkin talvehti ja alkoi kukkimaan hyvin.
aikoja, koska liittynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2011 - 16:08

1) Eikö ne pelargoniat ole mummojen kukkia?
2) Napsu on user 1, olisko hällä 1 piste?
translate.google.fi/?hl=fi&a...mp;tab=wT#

Lähteet:
www.napsu.fi/user/1

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2011 - 20:45

Mummo vastaa: Nauti vielä pelargoniastasi. Lämpimässä kukatkin aukeavat. Siirrä syys-lokakuussa viileään, ei kuitenkaan pakkaseen. Kastele niukasti silloin tällöin. Keväällä ota sitten pistokkaita vesilasiin juurtumaan. Niin saat uusia kukkia entisen kukkapurkin lisäksi. Näin minä teen.
Ja vastailen ja kysyn Napsussa, sijalla jotain 23 tai sellaista. Ei ole niin tärkeää...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2011 - 07:02

Nyt saitkin jo vinon pinon vastauksia :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2011 - 07:35

no tota noin eiköhän ne suuret pistemäärät näy etusivulla.
kysymys 1 . en ole kukka-asiatuntija, mut puutarhuri kumminkin.keväällä näkee kukkiiko vai ei
jos kukkii on monivuotinen ,jos ei .ei ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2011 - 21:13

Kukkasi on monivuotinen ns. mummon pelargonia. Voit viedä sen talveksi kellariin, jos sinulla sellainen on. Jos ei kellaria ole, voit hoitaa sitä talvenkin yli ikkunalaudalla jolloin se aloittelee kukintaansa keväällä aika varhain. Kukintakaudella kannattaa lannoittaa pari kertaa viikossa ja kastella säännöllisesti.
Jos viet kellariin, kannattaa leikata aika matalaksi ennen talvea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2011 - 00:13

Anna vähän lannoista vielä belargonialle..niin varmaan aukaisee nuput..
Älä missää tapauksessa heitä pois,jos on mahdollisuus säilyttää talven yli.
Itse säilytän kellarissa..lämmintä talvella noin 5 astetta..ja valoa tulee ikkunoista..Kastelen aina,kun muistan..ja keväällä vien ulos,kun ilmat lämpenee..Siintä sitten taas alkaa kukkaloisto..
Nytkin vien 10 kpl kellariin talveksi..
Todella jos vie kellariin..niin Tuutikin ohje..leikaa aika mataliksi..näin teen itse..
Keväällä aika kalliita ostaa..että kannattaa yrittää säilytää..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2011 - 06:32

No nyt taisi jo tullakin kaikki kukka ohjeet sinulle, niiden mukaan kun hoidat niin kukat kukoistavat.