Kertokaas vinkkejä, millä saisi kasiluokkalaisen pojan innostumaan enemmän koulunkäynnistä ja läksyjen hoitamisesta?

Avainsanat: koulunkäynti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.08.2011 - 09:18

Mulla on kasi- ja ysiluokkalaiset pojat. Koulu sujuu ysiluokkalaiselta hyvin, kasiluokkalainen yrittää välillä läksyissä bluffaa, mutta Wilma viestit paljastavat totuuden. Molemmat pojat urheilevat paljon ja näin ollen arki-iltoina ei ehdi kavereiden kans hengailemaan. Meillä on sääntö, että läksyt tehdään koulusta kotiin tullessa, vielä kun on pirteä. Sillä treenien jälkeen (klo 20) huomaan poikien väsyvän jo niin paljon, ettei läksyjen tekemisestä tule mitään. Kasiluokalla kannattaa yrittää numeroita nostaa, sillä ysillä haetaan jatko-opintopaikkoihin, jollei sitten mene kymppiluokalle. Olen jutellut muiden vanhempien kanssa ja huomannut, että moni nuori ainoastaan hengailee kavereiden kanssa koulun jälken, koululaiset eivät harrasta mitään (liikuntaa) ja ainoastaan tietokonepelit ja kauppakeskus ovat ainoat "harrastukset." Nykynuorten energiajuomien kulutus on huimaa, niitä kuulemma kannetaan kouluunkin reppu pullollaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.08.2011 - 09:29

Se on sitä nuoruusaikaa nyt hänellä. Muistetaan mekin vain sitä omaamme jos vielä on tallella.
sen opit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2011 - 10:51

Hankalaa on, mutta yrittää kannattaa.

Lukuhaluja ei saa ostettua kaupasta, eikä muualtakaan.

Ehdotan "keppiä ja porkkanaa".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2011 - 12:20

Auttaisikohan Valperin suomenkielen kielioppiohjeet ;-)? Rintintinillä järkeviä neuvoja...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2011 - 12:54

Eipä taida olla moiseen mahdollisuutta, lapsilla kun on tuo valikoiva kuulo...
Miten olisi jonkun asian kannustaminen, saa jotain luokan päätyttyä jos on numerot nousseet niin ja niin paljon..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2011 - 13:44

Meillä läksyt opittu tekemään heti koulun jälkeen, koska silloin ne menee niinkuin koulun jatkeena samaan putkeen.Toiminut on.Poikakin asian hyväksyy.Jää koko loppuilta sitten vapaaksi.

Palkinto hyvästä työstä on meillä toiminut :) Kannaatta muuten kysyä lapselta itseltään, mikä olisi hyvä kannustin koulutöissä jaksamiseen...Usein se jopa yllättää!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2011 - 00:32

Voisi vaikka innostaa sillä,että kun on koketeita..ja tuloket tulee kokeista julki..Niin voisi palkita sillä..mitkä on kokeen tulokset..sopia pieni rahasumma tuloksista..Jos täydet pisteet suurempi palkio..ja tiputtaa rahasumaa..pisteiden luvun mukaan..
Voisi innostaa yrittämään..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.08.2011 - 06:24

Jokin kannustin, vähän taskurahaa kun tunnollisesti on koululäksyt hoitaneet. Meillä patistan tekemään heti koulun jälkeen, en ole antanut tästä periksi. Vaikka välillä kiukutellaan ja hammasta purraan. Välillä meilläkin on pahoja ongelmia läksyjen kanssa.