Haluaisitko viinin ruokakauppoihin ?

Millaisin rajoituksin?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.08.2011 - 12:45

Kotimaassa ostan ruokaviinini mielellään alan liikkeestä, ei muista kaupoista. En usko että elintarvikeliikkeiden viinivalikoimat kovin kummoisia tulisi edes olemaan.
Ulkomailla eli viinimaissa asia on toinen, siellä saa viiniä tavallisista marketeista vaikka alan eikoisliikkeitäkin löytyy. Samoin viinitilat myyvät tuotteitaan suoraan asiakkaille.
Suomessa ei viinirypäle kasva eikä täällä "omaa" viiniä tuoteta.

Kysyjän kommentti

Viinirypäle kasvaa ja voi hyvin meidänkin oloissa.Kerään talon päädystä sadon muutaman päivän sisällä.Viinistäkin tulee ihan juomakelpoista, vaikka vaatiikin jonkin muun marjan seurakseen tämä lajike...Marjamehusta kun en viinin muodossa pidä.
Kiitos kaikille vastauksista!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.08.2011 - 10:39

Ei minun takiani tarvise laittaa. Kiitos vaan kysymästä ;0)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2011 - 10:44

Ei kiitos. En todellakaan halua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2011 - 11:30

Ei tarvitse minun vuoksi ainakaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2011 - 12:24

Eikä minunkaan vuokseni,mutta jos ;niin samalla lailla kuin esim.edistyneet etelämaat...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2011 - 12:41

Sama se ei haittaa jos hyödytäkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2011 - 13:20

Alkosta haetaan mitä tarvitaan ja maksetaan korkeat verot. Niin sen pitääkin olla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2011 - 13:25

Nykyinen järjestelmä sopii mulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2011 - 13:30

monestihan Alkot ovat jo ruokakaupan vieressä. ainakin Seinäjoella City Marketin ja Prisman yhteydessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2011 - 14:54

Minäkin tyydyn nykyiseen järjestelmään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2011 - 18:13

Ehdottomasti se kuuluu ajankuvaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2011 - 19:42

Tietysti, mutta eipä siellä mitään hyviä laadukkaita viinejä myytäisiin. Ja Suomessa tuskin tätä tulee koskaan tapahtumaan, Alko ei luovu monopoliasemastaan ihan helposti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2011 - 23:27

Nykyinen käytäntö on hyvä. Jos Suomessa olisi erilainen alkoholikulttuuri, niin ruokakaupoissa olisi viiniä ja muitakin alko-tuotteita myynnissä. Mutta kun ei ole. Nykyisellä menolla joskus tuntuu, että kaljatkin voisi viedä alkon monopoliin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2011 - 10:17

totta mooses haluan. ikärajoitus vaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2011 - 15:22

Ei olis tarvetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2011 - 21:26

Miedot viinit kuuluvat mielestäni ruokakaupan hyllylle. Väkevät pysyisivät edelleen Alkossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2011 - 22:03

Kyllä ruokakaupoissa olisi niin suppeat valikoimat..että minun mielestä Alko on paras viinien myytipaikka..Saa asiallista neuvoa ja apua viinien valinnassa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.08.2011 - 21:26

Maissa missä sitä saa ostaa siinä missä maitoakin ei humalaisia näe - muita kuin turisteja.
Meidän kulttuuriimme se sopisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2011 - 13:24

Prismassa kun käyn, niin viinini haen alkosta samalla reissulla saman katon alta, ei tarvitse ruokakauppoihin sitä laittaa, eikä lääkkeitäkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2011 - 21:01

Mulle sinänsä ihan sama, aika harvoin tulee viiniä ostettua. Ei se minua haittaa vaikka kaikki viinakset tulisivatkin ruokakauppoihin, onhan niitä ulkomaillakin.