onko kokemuksia keinukenkien käytöstä? Voiko 50-60 vuotiaat käyttää? Kestääkä luusto ja lihakset muuttuvaa kävelytyyliä?

Avainsanat: keinukengät

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.08.2011 - 08:34

jotkut joutuvat käyttämään esim. jalkavaivojensa ( jos varpaita joudutaan jäykistämään tms) takia keinukenkiä. miksi olisi joku ikärajoitus kenkien käytöllä? täytyy vain ensin totutella niihin ja aloittaa lyhyillä kävelymatkoilla ja opetella uusi kävelytyyli.
Haiti-merkkiset vaelluskenkäni ovat vähän keinukengän tyyliset, tosi hyvät käytössä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.08.2011 - 08:44

Tuttavani kävelee todella paljon, ikää reilusti yli 50 vuotta. Hänellä on MBT Masai-jalkineet, hinta 250 euroa. Kertoi, ettei "normilenkkareita" enää käyttäysi. Kengät auttavat ryhtiin, vaativat aluksi totuttelua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2011 - 09:46

Entinen eläkkeellä oleva työkaverini porskuttaa Masai-kengillä täyttä häkää, käynyt niillä kävelemässä myös Santiago de Compostelan pyhiinvaellusreittiä, jalat olleet sielläkin pruimakunnossa. Kävely vaati vain totuttelua,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2011 - 09:48

www.ts.fi/teemat/kuluttaja/157817.html

tässä kertomus lehden sivulta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2011 - 12:31

Toffella hyvä linkki,kantsuu tutustua.Enkä koskaan ole uskonut,että olisis missään jalkineissa ikärajaa.Paljon merkkaa ihmisen oma peruskunto,mikä on pohjana sitten tulevat välineet...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2011 - 13:16

Koitin kerran. Ei tuntunut hyvältä jalassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2011 - 17:15

En oikein usko että ikä olisi kenkien käytön esteenä. Minulla on niiden hinta. Hankin ehkä sitten, kun ovat halvempia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2011 - 23:39

Ostin keväällä masai-jalkineet ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Mielestäni nämä ovat ergonomisemmat kuin tavalliset kengät, eivät rasita luita eikä lihaksia. Alussa vähän vierastin uutta kävelytyyliä, mutta siihen tottui nopeasti. Ikä ei ole esteenä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2011 - 21:23

Viisikymppisellä ystvälläni on keinulenkkarit ja alku oli kuulemma vähän hankalaa, mutta nyt tykkää kovasti käyttää niitä. Citymarketista ostetut ja hintakin oli vain pari kymppiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.08.2011 - 21:23

Ei ole henkilökohtaista kokemusta, mutta miniäni kokeili niitä, eivätkä hänen jalkansa niistä tykänneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2011 - 20:55

Ei kokemusta, mutta toiset tykkäävät kovasti.