Omata riittävät rahkeet. Rahje?

Avainsanat: hevonen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.08.2011 - 16:57

Mänttinahat joilla luokki, aisat ja länget on yhdistetty.
"kiristetty länkien alapunoksella"
Vesi tippu vempeleestä,
rasva rahkehen nenistä.
Kalavaleinen runo.

Lähteet:
www.kajaaninratsastusseura.f...;Itemid=28

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.08.2011 - 08:40

Rahje on hevosilla käytettävien valjaiden osa. Rahje on nahkahihna, jonka avulla länget ja aisat (myös luokki, jos sitä käytetään) yhdistetään toisiinsa.
Puhekielessä käytetään usein ilmaisua rahkeet eivät riitä, mutta sen merkitys on irtautunut täysin alkuperäisestä ja sillä tarkoitetaan voiman, keinon tai vastaavan riittämistä. Vanhastaan ongelmana olivat liian lyhyet rahkeet tai rahkeen katkeaminen.

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Rahje

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2011 - 09:44

Vielä on rahkeissa varaa....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2011 - 10:07

Rahje on hevosilla käytettävien valjaiden osa. Rahje on nahkahihna, jonka avulla länget ja aisat (myös luokki, jos sitä käytetään) yhdistetään toisiinsa.

Puhekielessä käytetään usein ilmaisua rahkeet eivät riitä, mutta sen merkitys on irtautunut täysin alkuperäisestä ja sillä tarkoitetaan voiman, keinon tai vastaavan riittämistä. Vanhastaan ongelmana olivat liian lyhyet rahkeet tai rahkeen katkeaminen.

fi.wikipedia.org/wiki/Rahje

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2011 - 10:31

Että onko sitä tarpeeksi "munaa" tehdä jotain. Riittääkö sisu tehdä asiat loppuun tai riittääkö edes taito.
Sana " rahje " oli minulle täysin vieras, mutta sainpa nyt tietää senkin.Kiitos yllä olevien vastausten :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2011 - 13:16

On värkeissä varaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2011 - 14:58

Kyllä täällä rahkeissa riittää..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2011 - 21:20

Pelivehkeet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.08.2011 - 21:21

Hevosta en omista, mutta jonkinlaista tietoa ja taitoa selviytymiseen hieman hankalammastakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2011 - 13:30

Minulla riittää rahkeet vastata teoistani sanallisesti ja taloudellisesti, se on sitä omaa voimaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2011 - 20:54

Rahkeet eivät riitä.