Mikä on sinun kamalin lentokokemuksesi?

Voitte kertoa sen tänne: www.iltalehti.fi/matkajutut/...4_ma.shtml

Parhaat näköjään palkitaan?

Avainsanat: karmein lentokokemus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.08.2011 - 20:18

www.napsu.fi/matkailu/kokemu...766/6#3055

Kysyjän kommentti

Viikko sitten jututin erästä ilmavoimien eläkkeellä olevaa lentäjää. Oli ollut Pariisin ilmailunäyttelyssä 1973 ja näki TU-144 yliäänikoneen tuhon!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.08.2011 - 17:37

jos nyt 80-luvulla Tupolev Ukrainan reissulla tärisi ja natisi, ei riitä kauhukokemukseksi, vaikka pelottikin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 17:40

Lento Moskovan kautta Bangokiin..tuntien odottelu ja ilmassa kone natisi ja paukkui koko matkan. Olin kauhusta jäykkänä enkä ikinä enää nouse Tupoleviin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 17:51

Taidettiin tulla Teneriffalta ja jouduttiin ukkoseen.Tuntui aika hurjalle, kun salamat viuhui ohitse ja jyrähteli tasaseen tahtiin.Kone jokseenkin tärisi...Oli aika valoisaa taivaalla, eikä kukaan taatusti nukkunut siinä koneessa.Pelotus tuli vasta myöhemmin, kun tajuttiin, mitä olisi voinut käydä.Vieläkään en kyllä osaa lentämistä pelätä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 17:51

Lennot on mennyt kutakuinkin OK, mutta muistan kun takimmaisen penkin poika potki penkkiä koko matkan ajan kun menimme Sisiliaan... ruokailun aikana ei potkinut, ei siinä auttanut puhe pojalle saati äidille..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 17:52

Pari vuotta sitten mentiin Bilbaoon, koneen vaihto Münchenissä ja tällä lennolla vuoriston yllä kova pudotus ilmakuopassa. Happinaamarit laukesivat alas, ja palaneen käry levisi matkustamoon (liittyy kuulemma tuo haju tähän mekanismiin, eli hajua tulee kun happinaamarit laukeaa). Tilanne normalisoitui pian, mutta koneen peräosassa oli henkilö, joka sai tolkuttoman hysteerisen kohtauksen, ja loppumatkan lentohenkilökunta sai parhaan taitonsa mukaan rauhoitella tätä matkustajaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 17:53

Pahoja kokemuksia ei juuri ole. Joskus on ollut niin paljon ilmakuoppia, etteivät lentoemot edes ruokaa pystyneet jakamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 17:56

Kova ukkosmyrsky Madeiran ja Helsingin välillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 18:21

Yleisestiottaen kaikki mennyt mukavasti
paitis joskus -70uvulla Spnataksin koneella Mallorkalle ,kone todella nitisi ja natisi mutta olin niin nuori etten uskonut mitään pahaa tapahtuvan ja odotin vain riemukasta reissua

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 18:55

Minä olin kyydissä kun Balkanairin lentokoneella vakoa tehtiin Varnan lentokentällä, ja lentokoneen siiveltä ulos poistuimme, koko matkan hinta 124 turistille maksettiin takaisin ja Boeng toi meidät takaisin Tukholmaan josta myös lähdimme., kone oli nokillaan vielä lähtiessämme kurapellossa ja muutaman metrin päässä ns. rotkosta, saimme monisivuisen selvityksen mustan laatikon tiedoista, ei kapteeni ollut kännissä ja oli kuulemma taitava kokenut lentäjä, mieheni kyllä sanoi jo kun alettiin laskeutua että ottaapa alastulon kovalla vauhdilla, ja niin sitä vakoa tehtiin kurapeltoon, pyörät olivat kyllä koneen heivanneet ensi kosketuksessa. Aftonbladet ja Expressen kirjoitti kyllä tapauksesta, ei meitä 3 suomalaista kyllä mainittu omalla kansallisuudella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 19:01

En koskaan ole ollut lenskarissa. Siitä jäänyt paljosta paitsi.
Mutta on mulla pienenä lentokokemusta kertynyt kerran . Hyppäsin sateenvarjolla joka oli minun laskuvarjo.Talon katolta maahan. Pää sattu, jalka kauan pipi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 21:21

Olin liian nuori pelätäkseni, ennemminkin katselin ihastuneena aitiopaikalta ukkosmyrskyä. Ihmettelin silloin, kun äitini ei osallistunut ihasteluuni eikä kehotuksestani katsonut kuinka mahtavia salamoita paukahteli koneen ympärillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2011 - 08:13

Joskus on lennoilla ollut joitain ilmakuoppia, niin silloin on käynyt ajatus, että putoaako kone kokonaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2011 - 08:55

Ei ole mitään hurjia kokemuksia ollut koskaan, lentomatkoja on paljon ja lisää tulee. Olen realisti enkä pelkää missään vaiheessa.
Pelokasta kanssamatkustajaa olen sen sijaan joutunut rauhoittamaan, lento oli pienellä koneella Visbystä Göteborgiin, siitä on jo aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2011 - 14:58

muutama vuosi sitten,lähtö moskovasta -bangkokiin,koneen moottorissa ongelmia lähdössä,traktori tuli ja hinasi koneen radan päähän sitten tuli nostolava auto ja korjausmiehet,matkustajille ilmoitettiin nyt on ilmaiset juomat odotellessa.miehet korjasi moottoria noin tunnin ja sitten lähdettiin nousuun.kone tärisi kun noustiin että kaikki tavarat tippu niskaan hyllyltä.tunnin kesti ennemuin päästiin matkakorkeuteen.matka ja laskeutuminen onnistui koska kirjoitan tätä..oli viimeinen lento venäläisellä koneella

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2011 - 20:46

Paluu lento etelästä Suomeen. Ilmakuoppia ja myrskyä taukoamatta lähes kaksi tuntia. Vanha isä oli mukana, vannoi ettei koskaan enään astu koneeseen, eikä ole astunut. Näin jälkeen päin ajatellen, ei tuo minusta kauheaa ollut. Eikä siitä lentopelkoa ole jäänyt. Sen jälkeen on lennetty monia kertoja, ja tullaan edelleen lentämään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2011 - 01:14

Kerran Lanzarotelta tullessa,oli todella lennokasta matkaa...kun oli todella paljon ilmakuoppia..syömiset lentelivät,kun olimme peräpäässä koneessa.