Onko napsuilla hyvä päivä? Minulla ei ole. Sain juuri kieltävän päätöksen työajan lyhennyksestä. Surettaa ja harmittaa..

Työnantajapuoli kyllä hyväksyi, mutta työkkäri ei suostunut maksamaan pientä osa-aikalisää niiltä viikoilta jotka oli tarkoitus levätä. Ei ole kuulema määrärahoja enää. Mikäs nyt neuvoksi?

Lisätty: 22.08.2011 - 11:40

Jos kokoaikainen, vakivirassa oleva työntekijä suostuu puolittamaan työaikansa (pitää olla syy, minulla kovat nivelsäryt ja selkävaiva) ja työnantaja suostuu palkkaamaan työvoimatoimiston kautta henkilön joka tekee sitä toista puolikasta niin työvoimatoimisto voi maksaa pientä osa-aikalisää. Esim. 2 vk töissä, 2vk kotona.

Avainsanat: kevennys työn

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.08.2011 - 11:37

Ihan hyvin on päivä alkanut. Sää on mukavan lämmin, joskin pilvinen. Sain uuden puhelimen ja sitä tässä yritän ottaa käyttöön.

Lisätty: 22.08.2011 - 14:12

Meillä on vuorotteluvapaa mahdollisuus, mutta se on eri asia kuka sen saa. Olen kuullut tapauksia, jossa työntekijä jäisi vuorotteluvapaalle, mutta esimies ei hyväksy sitä. Joten miksi tuollaisista mahdollisuuksista puhutaan, kun ei niitä saa. Sama pätee osa-aikaeläkkeisiin. Ei siitäkään esimiehet kovin mielellään keskustele.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.08.2011 - 11:35

Sitä se elämä on, kaikki ei mene putkeen. Saako työajan lyhennyksestä jotain rahaa valtiolta, siitä en ole tiennytkään?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 11:42

Hyvä päivä on. Vielä viikko lomaa jäljellä. Aion rehellisesti laiskotella vielä loppuloman.

Juuri tuo minua sapettaa nyky-yhteiskunnassa. Kaikenlaisia hienoja systeemejä on (muka) olemassa. Ja kun joku joskus sattuisi sellaista tarvitsemaan, huomaakin olevansa niin tyhjän päällä. Samoin kävi kun suunnittelin vuorotteluvapaata. Palkkani onkin jo valmiiksi niin pieni, ettei vuorottelukorvaus olisi riittänyt elämiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 11:58

vakiovastaus = rahat loppu.
ei kannata uskoa moista asiaa.
lääkärintodistus ja työkkärin pakeille.
älä luovuta. taistele.

Lisätty: 23.08.2011 - 13:13

kävisikö osatyökyvyttymyyseläke Sinun " tapauksessasi "?
www.taloussanomat.fi/tyomark...0116131/12

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 12:01

Palisanterin kanssa samaa mieltä.Sinulla on OIKEUS työajan lyhennykseen.Toisen ihmisen puheille siellä työkkärissä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 12:09

Täällä turussa on vissiin niitä rahoja , 2 ystävääni on vuorotteluvapaalla kaupanalalta, myymälä vastaavia ovat ja ikä lähentyy 60 v, kropat on niin rikki että ei jaksa enää kilpailla nuorempien kanssa siitä ruumillisesta työstä joka työhön kuuluu, maito, piimälaatikot ym. Nuoret tytöt sanoo että eivät jaksa nostaa niitä laatikoita, ja perstaskujen väli on metrin, häpeä se on myymäläänkin jos 20 v ja 150 kg painava likka istuu kassalla ja 60 kg painava iäkkäämpi pomo nostelee raskaita laatikoita ja hermoilee myyntituloksista. Olisi todella tärkeää nykypäivänä antaa se vuorottelu vapaa ihmisille jotka sitä haluavat, eläkeikää ollaan nostamassa, on se hauska näky että sitä 150 kiloista nuorta henkilöä iäkkäämpi henkilö nostelee, on nuorella jalat sökönä ja hoivaa tarvitsee jo nuorena, se tulee yhteiskunnalle kalliiksi elättää nämä punkerot jotka ei töitä jaksa tehdä ja hampurilaisia syövät, eivät ikinä tule tuottamaan mitään tähän yhteiskuntaan, vievät vaan kaiken mitä saa , itse tekemättä mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 12:11

Oma päivä alkanut kohtuullisen hyvin, toivottavasti nyt Marjaanan kohdalla löytyisi sopiva "porsaanreikä", jotta työajan lyhennys menisi läpi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 15:18

Vakio vastaus on todella tuo rahat loppu, pyydä ensivuoden alusta uudestaan... silloin ei taatusti rahat loppu...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 15:54

jouduthan jokatapauksessa hakemaan etukäteen vuorottelu/mitä tahansa vapaata(riippuu amm.liitosta yms.)hae ens vuoden puolelle,kait budjetoivat sinne?Taistoon...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 17:41

Jos olet saanut jo hylkäävänPÄÄTÖKSEN ja siihen myös valitus/muutoksenhaku ilmoituksen,
harkitse tarkkaan teetkö siitä valitusta/muutoksenhakua, sillä useat viranomaiset laittavat valitukset leimauksenjälkeen prioriteetilla 3 odottamaan sadepäivää sen käsittelyssä ja voi kestää useita kuukausia josta johtuen EI voi tehdä UUTTA hakemusta.

Mielestäni olisi paras vaihtoehto laittaa heti uusihakemus ja ajankohta 1.1.2012 alkaen, niin ehtivät käsitellä sen uuden budjetin/määrärahojen puitteissa. Ja yritä vielä kerätä siihen lisäselvitystä vapaan tarpeellisuudesta.. liioittele vaikka ninpaljon kun sielusietää.

Soittaisin kuitenkin ja kyselisin muinamiehinä päätöksen perusteluja ja mitä he suosittelevat jatkotoimenpiteiksi.

Tsempppiä sinulle, älä lannistu!!

Lisätty: 22.08.2011 - 17:42

Ai niin.. Tänään oli oikein hyvä päivä :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 18:09

Mielestäni sinulle kyllä ehdottomasti kuuluu työajanlyhennys!
Oma päiväni oli ihan tavallinen, mukava työpäivä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 19:16

Kummallista kun toiset ei saa töitä ja ei ensimmäistäkään työpaikkaa. Sitten kun sen saa ja valtio saa rahaa niin ei päästetä ihmistä yhtään huilaamaan.Kipujen takia jo kaikki vaikeempaa että kyllä ne aivottomat taasen päättää. Aina tulee määrärahat se on helpoin tapa vaikka niitä olisikin.Mutta uudestaan .Älä peräänny.Liinu laittoi ihan hyvän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 21:44

Samat neuvot kuin muiltakin: älä luovuta ja lannistu. Teet valituksen saamastasi päätöksesestä; luultavimmatusti heillä on tapana ensin evätä ja katsoa keneen uppoaa.

Täytyy taas kerran ihmetellä tätä yhteiskuntaa: onko parempi ajaa työntekijä loppuun vai pidentää työuraa töitä keventämällä. Kumpikohan tulee halvemmaksi? Lisäksi saataisiin joku onnellinen pois kortistosta tekemään sitä kahta viikkoa.

Löytyisiköhän tästä hallituksesta joku laskutaitoinen?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2011 - 12:34

Olen vähän masentunut toden sanoakseni. Koeta jatkaa vain valitusrumpaa, jos kyllästyisivät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.08.2011 - 11:05

Kuulostaa ikävältä. En ymmärrä mihin työkkärit rahansa tuuppaa heti alkuvuodesta, kun sitten ei ole määrärahoja työllistämiseen. Tuhraa kyllä koulutetaan kaiken maailman kurssien kautta -suoraan työttömien jonojen jatkoksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2011 - 22:46

Todella ikävää..Taistele edelleen asian puolesta...ehkä se tuottaa tulosta..
Palisanterilta tuli hyvät neuvot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2011 - 20:28

Selvää vääryyttä, voisiko tuosta valittaa johonkin?