Onko LVI - ala tulevaisuuden juttu? Riittääkö sen alan ihmisille töitä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.08.2011 - 12:07

Varmasti löytyy töitä nyt ja vastaisuudessakin. Katso vaikka täältä: www.careerjet.fi/avoimet-tyo...t-lvi.html

Suosittelen, mutta ammattitaitoa vaaditaan.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastaajille!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.08.2011 - 11:33

Tekevän ihmisen ala. Uskon, että silläkin alalla riittää tulevaisuudessa töitä. Mutta maksetaanko siitä työstä? Siitä en ole ollenkaan varma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 11:35

Varmasti on tulevaisuuden ala, vanhojen kerrostalojen putkiremonttiin on vaikea saada firmoja, aina putki Reiskalle on töitä, on paljon myös koneitten asennuksia ja täällä joutuu viikonkin odottamaan tiskikoneen asennusta, ja nämä uudet ilmalämpö laitteet , asennusta voi odottaa kuukaudenkin, pulaa on ammattitaitaitoista henkilöistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 11:35

Luulisi töitä riittävän :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 12:08

tulevaisuuden ala, korjattavaa, suunniteltavaa ja rakennettavaa on maalla ja kaupungeissa. teollisuudessakin.
yhä korkeampaa ammattitaitoa vaaditaan silläkin alalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 12:08

Töitä varmasti riittää, palkkaus onkin sitten toinen juttu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 14:18

Ei riitä ovat hinnoitelleet itsensä pihalle. Tästä lähin jokaisen täytyy itse ottaa putkitongit kännyyn.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 15:16

Mieheni ei työttömänä ole tarvinnut olla, samassa työpaikassa 35 vuotta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 16:32

Töitä riittää niin kauan kuin taloja rakennetaan ja remontteja tehdään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 18:10

LVI-alan osaajista on jatkuva puute.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 21:47

Uskoisin näin. Tulevaisuudessakin taloja rakennetaan ja peruskorjataan.

Kuulin, että automaatioasentajilla on nyt ja tulevaisuudessa hyvät työllisyysnäkymät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 22:06

Jos LVI-alan (lämmitys, vesi/viemäri, ilmanvaihto) sekä kylmätekniikan "pelkän asennustöiden" lisäksi hallitset joskus myös sähkön, fysiikan ja säätö-/automaatiotekniikan , eli ymmärrät myös laitteiden käytön, huollon, toiminnan ja säädön, niin varmasti löytyy töitä aina ja palkaakin saa silloin.
Silloin voisit kutsua itseäsi vähän harvinaisemmaksi LVISAK-mieheksi (epävirallinen).
Ala on silloin loputtoman mielenkiintoinen ja vaativa, tuskin kukaan hallitsee koko laajaa alaa, joten voi erikoistua johonkin osahaaraan.
Ainakin sitten joskus vanhempana, niin ei tarvitsisi aina tehdä vain niitä raskaita asennustöitä, vaan myös suunnittelua, vianetsintää, käyttöönotto, säätö- ja viritystöitä.
Huomattava osa nykyän käytössä olevista laitteista toimii aika huonosti eri syistä.
Rööri-Roopeja kyllä löytyy, mutta alan ammattimiehistä on kova pula.

Lähteet:
Oma pitkä kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 22.08.2011 - 22:24

varmasti on töitä ja ihan kelvollisen palkankin saa, varsinkin jos uskaltaa ryhtyä yrittäjäksi pientä korjaushommaa tekemään ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2011 - 12:32

Kyllä töitä tekevälle riittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.08.2011 - 11:02

Niin kauan kun taloja rakennetaan ja halutaan juoksevaa vettä - töitä riittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2011 - 20:27

Mä en tiedä, miehet tietää paremmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2011 - 01:19

Luulen niin,että töitä riittää.