Kuinka väistää miehen siskon kihlajaiskutsut?En voi edes töihin vedota, lomalla kun olen.

Ei kiinnosta uuden miehensä suku pätkän vertaa, ja olisi muutakin tekemistä,mutta se anoppi....

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.08.2011 - 20:37

ystävät voi valita, sukulaisia ei ;-D
kohteliaisuuskäynnin ei tarvitse kauaa kestää.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksista! Juhlat oli ja meni.Meillä tosin ERITTÄIN lyhyenä versiona...Mutta varmasti perästä kuuluu.Sitäpä ei vain välitetä :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.08.2011 - 11:17

Kyllä erilaisiin juhliin joutuu monta kertaa pakostakin osallistumaan, eikä se niin "vaarallista" ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 11:25

Pitääkö vaan koettaa kestää...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 11:30

Tuttu tunne. Onhan sitä tullut itsekin kärvisteltyä. Ehkä on parempi, kun ei liikaa mieti koko tilaisuutta. Vetää sen vaan tyylillä läpi. Ja sen jälkeen palkitset itsesi jollain mukavalla : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 11:34

Olen jättänyt joitan sukujuhlia tarkoituksella väliin. Olen vedonnut kiireisiin ja kukaan ei ole perään huudellut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 11:42

Kaikkeen EI ole pakko osallistua,kiitä kohteliaasti kutsusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 12:07

Aina voi kohteliaasti kieltäytyä, mutta pelkästään anopin takia en jättäisi kutsua käyttämättä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 13:43

Voi sitä pienen ajan olla yhdessä ja kuulostele sitä ihmistä lisää, älä anna ennakkotietojen hämätä. Kiire toisiin juhliin on hyvä tekosyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 15:09

Koita kestää pure hammasta, mene vaan koska kumminkin olet siskollesi tärkeä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 16:30

Onnea yritykselle. Viimeiseksi verukkeeksi "päätä särkee ja väsyttää".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 17:24

Jos moisessa tilaisuudessa ihan ahdistuu niin ei sinne ole pakko mennä.
ja voihan sitä käydä onnittelemassa myöhemminkin, kun kyse on kihlajaisista eikä häistä.

Tilanteita elämässä tulee, että on pakko kohdata sellaisia sukulaisia/tuttavia joista ei niin välitä
mutta on vain kohteliaasti välteltävä tilaisuudessa heitä parhaalla mahdollisella tavalla ja
mahdollisesti sovittava puolison kanssa ettei viivykauan tilaisuudessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 18:12

Jospa sulle just silloin iskee kauhea migreeni (siis vain leikisti tietenkin), ei kukaan voi silloin juhliin lähteä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 19:19

Juhlat voi itse valita. Ei pakko mennä vaikka kutsutaankin. Ei kutsuja siitä voi suuttua.,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 21:51

Jos on mahdollisuus, että anoppisi vetää herneet nenäänsä, niin kait se sitten on vähän pakko osallistua. Teet juhliin pikavisiitin - hippasen pidemmän kuin päivää-ja-näkemiin, mutta eihän sinne ole pakko jäädä kärvistelemään.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 22.08.2011 - 22:27

voipi olla että kun vähän kärsit ja menet juhlimaan, niin se myöhemmin poikii jotain positiivista ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2011 - 12:31

No mikä ettei voisi mennä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.08.2011 - 11:02

Tiedän tunteen, itse joskus nuorikkona piti mennä anopin tai apen siskon kummin kaiman kaverin serkun juhliin. Ketään ei tuntenut eikä sen takia kiinnostustakaan ollut, mutta appivanhemmat...
heitä piti aina totella ja olla joka paikassa mielinkielin. Silloin en uskaltanut sanoa poikkiteloista sanaa, mutta nykyihmisenä uskaltaisin sanoa kauniisti, että ei kiitos - eivät ole minun juhlani.
Mielestäni voit kieltäytyä, mutta pidä silti välit yllä. Toisaalta, et varmaan joudu tulevaisuudessa hirvittävästi olemaan tämän uuden suvun kanssa tekemisissä - siksi voisit yhden päivän uhratakin. Eihän siellä kauaa tarvitse olla. Päätä saattaa ruveta särkemään kesken juhlien ihan mahdottomasti... :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2011 - 22:50

Käyt ihan pikavisiitillä hammasta purren..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2011 - 20:25

Jätä väliin, jos tilanne on paha. Yhden kerran olen ollut sellaisessa tilanteessa etten osallistunut ex-miehen siskon ristiäisiin, en voinut enkä halunnut. Vetosin olevani työvuorossa. Mutta sinulla on paha tilanne jos olet lomalla, olisikohan lähipiirissäsi toisia juhlia samaan aikaan?