Miksi koiralleni ei tehoa frontline vet paikallis liuos punkkien karkotuksen vaan punkkeja tartuu kiinni.

laitoin 6 kiloselle koiralleni ,apteekista ostettavaa punkki karkotinta ,niskaan.(ihoon hieroen) siitä huolimatta siinä oli punkki . Vein eläin lääkäriin ja hän poisti sen ,rokotuksen yhteydessä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.08.2011 - 05:27

koirasivuilta kopsattu:
" Paikallisvaleluliuosta annettaessa on oikea antotapa tärkeä: Turkkiin tehdään kunnon jakaus sellaiseen paikkaan, johon eläin ei yllä nuolemaan. Pipetti tyhjennetään iholle, ei karvoihin. Aine annostellaan riittävän suurelle alueelle (eli jakauksen on oltava riittävän pitkä), niin ettei se lähde valumaan kylkiä pitkin."

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.08.2011 - 00:23

Hanki apteekista varmuuden vuoksi punkkipihdit,yksinkertainen asia poistaa otus niillä ja halpa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 07:19

Eilen just juteltiin koiraystävieni kanssa lenkillä ollessamme. He kertoivat liuoksesta ja punkkipannasta, että kaikesta huolimatta heidän koirillaan on ollut tänä kesänä punkkeja :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 09:21

Mikään aine ei oikeinkaan annosteltuna estä kaikkia punkkeja koiraan tarttumasta.Vain hyvällä tuurilla selviää ilman loisia.Tänä vuonna niitä ollut ilmeisesti suuria määriä.Ja riippuu tietysti siitä, millaisella alueella koiraasi ulkoilutat.
Itse olen käyttänyt koirillani punkkipantaa ja ihoon hierottavaa yrttivoidetta (korviin, kaulaan ja mahaan olen sitä laittanut) ja olemme säästyneet punkkien hyökkäyksiltä aika onnistuneesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 14:40

Eläinlääkärille pyytämään Ivomac piikkiä, mutta sillä edellytyksellä ettei koirasi ole Lassie joka kuolee siihen piikkiin, tuo häätää niin ulkoiset kuin sisäiset loiset.. pitää noin puolivuotta kurissa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 18:22

Pitäisikö annostusta lisätä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2011 - 20:10

Meilläpäin on punkkeja paljon, ja pelkään niitä. Kissoilla on ollut, koira on säästynyt tältä kesältä. Käy hakemassa nuo punkkipihdit ja opettele poistamaan itse, niin ei tule kovin kalliiksi pitemmän päälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2011 - 01:23

Punkkipanta oli aikoinaan hyvä huom..(apteekista ostettu)..mitä käytimme..ei ollut punkeista ongelmaa..