Mitä etiketti säännöt sanovat 60 v juhlien kutsusta jossa sanotaan että kukkien ja kippojen sijaan muistamiset juhlatilille, k,,

Kumman annan, tilitositteen tai kortin kuoressa ? tai en mitään, en ole ikinä näin tyhjin kourin juhlaan lähtenyt, kirjekuor kortin ja sekin muodossa yleensä, ja mikä on tänä päivänä se ruokajuhliin lahjan arvo, minä ajattelin laittaa 200 e minulta ja mieheltäni yhteensä, on orkesterikin siellä.

Avainsanat: juhlalahjat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.08.2011 - 21:32

olin häissä ja hääpari sai ihan kirjekuoressa seteleitä ... myöskin velipoikani 50v synttäreitään kun viettelee ilmoitti heti et matkatilille , jotta pääsee kanariansaarille .. sanoi kyllä et pääsee muutenkin vaikka ei lahjaksi rahaa saiskaan ... no nuo häät maksoi 56 e pelkkä ruoka per . juhlija joka Herrankukkarossa onkin aivan taivaalisen hyvää ja riittävää ... jokaiselle jotain löytyi ja ylikin sieltä noutopöydästä .. juomat hääpari kustansi vielä siihen päälle... .niiden hinnasta ei ole tietoa..niin en pidä tuota 200 e pahana summana ..:)

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.08.2011 - 19:05

200 euroa on hirmu iso raha, mutta jokainen laittakoon sen minkä pystyy. Eikö pelkkä onnittelukortti riitä? Näkeehän päivänsankari itsekin tilisuorituksen tilitositteesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.08.2011 - 19:28

Eipä siihen mitään etikettiä taida olla. Jos on tilinro annettu, niin sinne vain Onnitteluviittein rahat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2011 - 19:50

On hyvä lahja. Olen mennyt sellaisiin juhliin kun pyyntö rahaan ,Kiinan matkaa varten. Annoin silloin 50mk.aaJuhlat oli hauskat koti juhlat. Surullista kun päivänsankari ei elänyt kauaa.Kiinassa kävi ja nyt mennyt paratiisiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2011 - 20:25

200€ on hurja summa rahaa, itse menen ensi lauantaina 60 vuotis juhlille jossa myös on tuo raha toive, mutta olen muutamien kanssa jutellut ja ollaan yhteistuumin päätetty että 50€ nuppia kohti...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2011 - 20:32

Laitat vaan tyynen rauhallisesti rahat sinne tilille, niin tiliotteesta lahjansaaja kyllä näkee, keneltä rahat ovat. Ja voihan siihen viestikenttään laittaa vielä jotain tyyliin Onnea! Tv. Maarit3 ja sen ukko! Kauniin kortin annat sitten juhlissa päivänsankarille. Kieltämättä on orpo olo mennä juhliin ilman kukkia ja lahjaa, mutta kun kerran itse juhlakalu niin toivoo, niin sitten on vaan tehtävä halutulla tavalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2011 - 20:55

Suuren summan annat,mutta itse summan tietenkin päätät : )
Tuutikki tuossa edellä asian aika osuvasti ilmaisi!

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 21.08.2011 - 21:03

sanoo se etiketti sentään jotakin, rahan vaatiminen ei ole suotavaa ainakaan jos juhlijat oikeasti halutaan paikalle, ei saisi vieraita laittaa selaiseen rakoon että rahanputteen takia ei pääse juhlimaan "ystävänsä/sukulaisensa" kanssa ollenkaan. aina pitäisi olla kohtuuhintainen vaihtoehto. luin jostain että tuo rahatoivekin olisi syytä olla vain vaihtoehto muiden joukossa eikä pääsymaksu juhliin. näyttää yleistyneen tuo rahankerjuu, olisiko syynä se että järjestetään suuremmat juhlat kuin mihin on oikeasti varaa :( ymmärrän toki jos vieraita on 100 ja kaikki tuo kristallivaasin ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2011 - 21:39

Juhlakalun toivetta kuunneltava, tosin minulle vieras ajatus, että vaihtoehtona on pelkästään raha juhlatilille. Ymmärtäisin hyvin, jos tuo raha-pyyntö olisi sellainen, että se menee johonkin hyvään tarkoitukseen, esim. kollegani vietti 60-vuotispäiviään ja pyyntö lahjojen sijaan oli laittaa rahalahjoitus Pelastakaa Lapset ry:lle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 07:19

Minä ostaisin kauniin kortin jossa onnittelujen lisäksi laittaisin maininnan, että meidän lahjamme löytyy tililtäsi tai jotakin siihen tapaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 07:47

Kyllä tuollaisen toiveen saa sivuuttaa, jos on aikeena antaa lahja, jonka on jo pitkään suunnitellut antavansa ko henkilölle tai lahjaidea on ainutlaatuinen ja henkilökohtainen asia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 09:37

200 e on iso rahasumma, en kyllä sellaista laittaisi kenellekään... jos rahaa pyydetään (aika outoa mielestäni), 50e olisi mielestäni riittävä. Jos järjestää juhlat saa kyllä itse vastata myös kustannuksista eikä maksattaa kalaaseja vierailla.
Eihän nyt ole tarkoutus sentään rikastua synttäreiden kustannuksella.
Olen saanut kutsuja joihin liittyy raha vain siten että kutsuja haluaa lahjoittaa rahaa johonkin tarkoitukseen joka on sydäntään lähellä, ei rahaa itselleen.
Mitään tarkkaa etikettiä ei tuossa asiassa ole, mutta useimmiten terve järki on se paras neuvonantaja.
Läheisille ihmisille annetaan myös isompia rahalahjoja eli lahjakortteja, matkoja jne, mutta sellaisesta ei nyt taida olla kyse.
Nuorten lahjat ovat aivan eri asia, häälahjat ja muut, silloin lahjakortit ovat paikallaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 10:51

Satku possuun tai tlille ja kortti käteen.
Kyllä se sitten tiliotteesta näkyy, kuka laittoi ja miten paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 11:16

Kyllä minä vain laittaisin 50 euroa ja kortti käteen. Iso summa on jo satanenkin yksin 60 vuotiaalle.
Me keräämme aina porukassa sukulaiset ja näin summa ei tule niin mahdottoman suureksi yhtä kohti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 15:41

Muistaminen on mun mielestä eri asia kuin kekkerien kustannusten maksaminen sekä summa,jolla muistetaan on jokaiselle oma asia.JOS tykkäät itse 200€ on ok/sina+miehesi,pistä haisemaan...mun mielestä siihen ei ole etikettisääntöjä.Monasti pariskunnat,joissa kaksi huushollia mene yhteen toivovat nimenomaan rahamuistamista kippojen ja kattiloiden sijasta;ainakin itse tekisin niin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 17:11

Mielestäni rahalahja on oikein hyvä lahja, saaja voi hankkia sitä juuri mitä haluaa!
Summa muodostuu mielestäni jokaisen kukkaron ja kuinka läheinen lahjan saaja on.
Yleisesti ottaen 50€ on jo hyvä summa per nuppi.
Kortin laittaisin ja siihen "muistokirjoitukseni" saajalle ja
joskus olen omasta pihasta kerännyt kukkakimpun tai vienyt vain yhden ruusun onnitteluhalausteni kera.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 22:29

Olin häissä ja yksi vaihtoehto häälahjalle oli matkakassankartutustili, joten rahat tilille ja sanomakohdalle Onnea Hääparille.