Tänään vietetään Suomessa ravintolapäivää. Voisitko sinuä perustaa kotiisi päiväksi kaikille avoimen ravintolan?

Minun kokkaustaidoilla olisi varmaan tyytyä pelkkiin kahvilapalveluihin.

Avainsanat: ravintolapäivä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.08.2011 - 12:22

jo vain sapuskan laittaminen onnistuu laidasta laitaan. senverran olen ravintolan hellanääressäkin puuhaillut muutakin kuin kattiloita kopistellut ja pannuja paukuttanut ;-D

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.08.2011 - 09:24

Kyllä minä voisin perustaa, olen työskennellyt alalla vuosia ja äitini on kylmäkkö ammatiltaan, opetuksen minä olen kotona jo saanut ja työskentelin vanhempieni ravintoloissa, olen hyvä kokkaamaan ja esillepanon taidan hyvin. Olen sukulaisilleni ja tuttaville tehnyt monesti juhliin ruuat ja voileipä kakut, niin vuosijuhliin, rippijuhliin ja kastetilaisuuksiin. Ja tarjoilu sujuu hyvin minulta. Myöhemmin vaihdoin kyllä alaa mutta taito ei koskaan häviä ja tykkään palvella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2011 - 09:32

Näillä kokkaustaidoilla voisi ainostaan avata teehuoneen ilman lisukkeiden tarjoilua, eli paras pysyä vain vierailijana muiden keittiöissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2011 - 09:46

Jaa-a...jotenkin tuntuu, että sellaista ravintolaa olen pyörittänyt viimeiset kolmekymmentä vuotta. On aamupalaa, lounasta ja illallista, makeita ja suolaista, grillissä ja padoissa, kattiloissa ja paistinpannuissa. Säilömistä ja tuoresalaatteja, tähteistä, pakastimesta ja lähikaupasta tuotua, maitoa, vettä vai viiniä? Rapuja vai sillilautanen....
Enää en jaksa, hanskat ovat melkein jo tiskissä. Rajansa kaikella!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2011 - 09:47

Totta kai, päiväksi sopii tohtia pistää baari pystyyn..
Taatusti maukasta kotiruokaa.. sen voi jo kaikki lapset kuin miniät ja vävytkin todeta täällä aina on tää kuppila avoin heille kumminkin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2011 - 12:46

Kotiruokaravintolan voisin avata, onhan Tikkurilassakin Ravintola Mummola :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2011 - 12:58

empä enään pystyisi sellaista pystyyn laittamaan. Hyvä kun omat sapuskat saan vielä kokattua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2011 - 14:03

No jos päiväksi, niin mikä ettei! Ottaisin anopinkokelaan avuksi, kun on alan ammattilainen.Ollaan yhdessä harjoiteltu;pidetty muutamat YO- juhlat ja rippijuhlat isolle sakille alusta loppuun.Puhumattakaan omista rapujuhlista ja syntymäpäiväkekkereistä... Se voisi muuten olla todella hauskaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2011 - 18:57

Kyllä tuo mökkimaisema siltä tänään näytti.

Tarjolla kanttarellikastiketta ja jauhelihapihvejä. Pottuja ja salaattia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.08.2011 - 19:16

Ovat ruokani maistuneet läheisille ja sukulaisille, eiköhän ne kelpaa vieraammillekin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2011 - 20:05

jos pätäkkää löytyy maksaa pöperöistä ni mikä ettei ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 09:33

Kyllä mikä etten. Osaisin evästä pöytään laittaa ja kahvit päälle. Väliin hyvää kiisseliä.Tilatkin isot että mahtuisi. Maatila matkailu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 10:12

Kotiin en ole aikonut vieraita päästää sentään, mutta aika usein järjestän tutuille jotain, myös isommalle joukolle pari kertaa vuodessa.
Pidän kyllä ruokatilaisuuksien suunnittelusta ja järjestämisestä, kattamisesta ja emännyydestä. Kaukana on kyllä ammatistani mutta se on vain hyvä.Usein minulta kysytään myös neuvoja kotijuhlien järjestelyistä ja pyydetään myös apuun suunnittelussa ja toteutuksessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2011 - 20:14

Sama juttu, voisin minä avoimet ovet pitää. Mutta kokkauspuoli onkin sitten toinen juttu. Kahvittelun puolelle taitaisi mennä.