Käytätkö mikrouunia päivittäin..Onko sinulle tärkeä??

Minulle todella tärkeä,huomaa kun hajosi vanha..Kätevä ruokien lämmityksissä ja pakasteiden sulatuksessa..

Avainsanat: mikrouunia päivittäin.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.08.2011 - 11:38

Minulle mikroaaltouuni on jokapäiväinen työväline. Käytän sitä sekä ruokien valmistukseen, että pakasteiden ja erilaisten rasvojen+ nesteiden sulatukseen ja lämmitykseen. Mikro helpoittaa ja nopeutaa ruuan laittoani huomattavasti ja siksi koenkin sen tuiki tarpeelliseksi kotitalouskoneeksi.

Kysyjän kommentti

Kyllä mikroa tulee päivittäin käytettyä..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.08.2011 - 01:05

Ei näillä helteiilä uunia viitsi lämmittää.
Mikro ja induktioliesi riittävät kokkaamiseen. Joka aamu alkaa maidon lämmityksellä cappucinoon mikrossa. Ei se ole ihan oikeaoppinen tapa, mutta keittimen höyryllä lämmittäessä joutuu putsaamaan suuttimen ja se vie liikaa aikaa. Mikrolla saa hyvän kompromissin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2011 - 01:19

Käytän mikroa tolkuttoman vähän.En edes jokainen päivä.Toisaalta hyvä vempele, koska poika lämmittelee siinä ruoka annoksia ja tekee mm lämpöisiä voileipiä.Parempi syödä oikeaa ruokaa ja ruisleipää, kuin jotakin hampurilaisia, joita meillä ei pahemmin näy.
Kun ruokaa tehdään, sitä tehdään aina isompi annos, jota voi sitten vaikka siinä mikrossa lämmitellä.Itse olen sellainen salaatin purija...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2011 - 01:39

En ole mikään mikrokokki,en ole sitä koskaan kotiini edes ilmaiseksi huolinut.Lämmitän ruokani paistinpannulla,makukin on parempi(mun mielipide)ja lämppärit tulee kauniin värisiä uunissa yms...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2011 - 08:05

Minä sulatukseen ja lämmittämiseen mikroa käytän melkein joka päivä, nyt kun olemme mieheni kanssa kotivahteja molemmat niin teen kerralla 2 päivän ruuat ja toisena päivänä lämmitämme sitä mikrossa, käymme kaupassa nykyään harvemmin ja ostan pakasteeseen tuoretta leipääkin, on näppärä mikrossa se sulattaa minuutissa jos on unohtanut illalla ottaa sen pois pakastimesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2011 - 08:35

Aikas harvoin tulee käytettyä. Perheen naisväki tuota enempi käyttelee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2011 - 08:56

En ihan päivittäin käytä, mutta usein kuitenkin. Näppärä laite, kun tarvitsee lämmittää tai sulattaa nopeasti. Ekassa omassa kodissani ei ollut liettä eikä uusia lainkaan, jolloin mikroaaltouuni oli korvaamaton, sillä kun lämpisi ruuat, valmistui puuro ja kiehui teevesi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2011 - 08:58

Hyvin harvoin sillä siinä on myöskin niitä huonoja säteilyitä ja siksi on vain koristeena nykyään nurkassa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2011 - 09:02

Ruuan lämmitykseen ja sulatukseen tulee käytettyä, ei aina ihan päivittäin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2011 - 09:09

Kyllä päivittäin. Töissä lämmitän mukaan ottamani eväsruoan ja kotona tekemästäni isosta annoksesta tarvittavan määrän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2011 - 09:36

Kyllä päivittäin, monet ruuan lämmittämiseen mutta myös ruuanlaiton apuna tuo härveli kyllä myös on...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2011 - 12:32

Ainoastaan ruoan lämmitykseen tulee käytettyä, mutta kun teen kotiruokaa päivittäin, niin ei edes joka päivä tule mikroa käytettyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2011 - 13:14

Lähinnä ruoan lämmitykseen ja joskus sulatukseen, mutta ruokaa en valmista koskaan muuta kuin kaurapuuron siinä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2011 - 13:38

Uutiset mikron säteilyn vaarallisuudesta ovat saaneet minut vakuuttuneiksi ja siksi käytänkin mikroa vain hätätapauksissa, jos en ehdi ruokaani muuten lämmittämään. Yleensä meillä kokataan kerran päivässä ja syömme ruoan heti valmistuttua. Joskus ruokaa jää yli jonka sitten pakastan, tätä sitten lämmitän mikrossa, jos en ehdi muuten lämmittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2011 - 17:24

Kyllä päivittäin ,en tulisi toimeen ilman sitä laisinkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2011 - 17:59

Usein tulee käytettyä, jopa päivittäin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.08.2011 - 19:11

Onhan sitä ilmankin joskus tullut toimeen. Mutta kätevä on, vaikka kahvikupposen kuumentamiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2011 - 20:06

en ole omistanut moneen vuoteen mikroa. enkä ole kaivannut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 11:06

Todella vähän on mikro käytössä, pärjäisin vallan hyvin ilman sitäkin. Säteily... sitä kannattaa miettiä.
Meillä suositaan tuoretta ruokaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2011 - 20:09

Elinehto. Mikro on minulle tärkeä, en saa vauvan ruokia lämpimäksi ilman sitä.