Käytättekö ahkerasti nettiä ja koska hankitte ensimmäisen tietokoneenne?Itselläni on ollut kannettava toista vuotta .

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.08.2011 - 10:21

Tässä vastaukseni: www.napsu.fi/vastaukset/kysymys/21250
tosin aikaan täytyy lisätä 2 vuotta.

Lisätty: 20.08.2011 - 15:34

Tietotekniikan loppu 1969
Ajoimme H:gin lentoasemalla läpi ATK-pohjaista kustannusseurantaa. Koin tehtävän toivottomaksi syystä; henkilökunta ts.työnjohto siellä oli valtion virkamiehiä ja heitä ei saanut opetettua litteroimaan kustannuksia oikeille maksuposteille. Jouduimme tekemään salapoliisityötä kustannuksia kohdistaessamme suunnitelluille kohteille, jotta seurantaraporteilla olisi ollut vänkään todellisuuspohjaa. Virkamiehet viittasivat kintaalla neuvoillemme ja sanoivat; kuulkaahan "pojat" me olemme aina tehneet näin ja teemme edelleenkin.
Minä nostin kädet ylös ja antauduin ottaen lopputilin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.08.2011 - 10:28

meillä jo pöytäkoneita kaksi miehellä ja minulla oma..
Poikani sanoo aina että istutaan kuin kaksi tarhapöllöä...
Ja usean vuoden on kone ollut, silloin tuli hommattua ensimmäinen kun meni tietokone kursseille ja sain tuon ison A ajokortin.
Muistan aina kun sanoin lapsilleni tietokone kursseille lähteväni, pojilta pääsi nauru, et tuo ei onnistu ikinä...

Joten nyt muistan 10 vuotta on tuosta aikaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2011 - 11:04

1997 ensimmäinen pöytäkone, nyt 3 pöytäkonetta ja 4 läppäriä, tosin ei kaikki yhtäaikaa käytössä. oikeatakin puuhastelua hömppäjuttujen lisäksi tietokoneella.
1997->2011 välisenä aikana kyllä joutunut uusimaan koneita ja järjestelmiä .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2011 - 11:51

Ensimmäinen kotikone hankittiin 10 vuotta sitten. Olemme aikamoinen "nörttiperhe", joten 2 pöytäkonetta ja 3 läppäriä löytyy huushollistamme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2011 - 12:05

Minulle läppäri hankittiin 3 vuotta aikaa ja tämä pöytäkone on ollut vuoden verran.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2011 - 14:52

Tietokone on ollut jo 80-luvulla ja netti jokseenkin alusta lähtien.
Modeemin ja netin asennus liikkeessä kesti kaksi päivää. Ensimmäinen lataus oli John Lennonin viimeinen haastattelu ilman kuvaa. Haastattelu kesti 17 sekuntia ja sen lataaminen vajaan tunnin.
Suuri uutuus ISDN nopeutti nettiä kolminkertaisesti. Se oli kuin raketti. ;-D

Lisätty: 20.08.2011 - 14:57

Ilmeisesti tuo "viimeinen haastattelu" oli pätkä tästä? www.youtube.com/watch?v=2ulghD5JkmU

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2011 - 15:37

Minulla kone ollut vasta kahdeksan vuotta.Sen aikaisemmin en ollut moiseen koneeseen edes koskenut;minun koulunkäyntiini ei kuulunut tietokone ollenkaan...Joillakin tosin oli koneet jo silloinkin.Mulla vaan ei ollut kiinnostusta.
Nyttemmin koneen kanssa töissäkin täytyy puljata.En todellakaan ole mikään welho tämän aparaatin kanssa.Oikeastaan aika uuno :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2011 - 16:18

Marraskuussa 2009 niin kait se tuli minun kotiini. Tämä on harjoittelua, niinkuin koko elämä on sitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2011 - 17:04

Läppäri ollut reilun 7 vuotta, kone yleensä auki aina kotona ollessa ja tarpeen tullen tulee aina tsekkailtua kaikenlaista...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2011 - 20:12

Eka tietokone hankittiin meille yli 20 vuotta sitten ja tuolloin ei vielä netistä tiedetty. Nykyisen olen ahkera netin käyttäjä sekä töissä että vapaa-aikana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.08.2011 - 20:50

Siitä on tosi kauan, olen tarvinnut työni takia konetta. En ole mikään ahkera käyttäjä, mutta joskus innostun surffailemaan kun tarvitsen jotain tietoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2011 - 23:08

Hankin tämän läppärin vuonna 2008,ja kävin seniori tietokone kurssin..että pääsin alkuun koneen käytössä..
Pitäisi vaan lähteä opiskelemaan jatko juttuja,kun on niin tyhmä tämän läppärin kanssa..
On tästä ollut paljon iloa vuosien varrella..Napsu on ihan piristävä..tuo iloa elämään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2011 - 08:18

Työnipuolesta -70 lopulla aloitin ns. tyhmilläpäätteillä, joilla vain pääsi katselemaan tietoja.
Ajan kehityyessä kotikonekin tuli -80 luvunlopussa ja siinähän se meno vain on yltynyt ja koneet vaihtunut.
Meillä mennään suvussa jo 3 sukupolvessa ja neljäs kasvamassa kovaa vauhtia ..
Miten ihmeesse sitä on joskus tullut toimeen ilman nettiä :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2011 - 19:49

Kauan on ollut, ja paljon käytän.