Mikä on edullinen viikonloppu ruoka?Jota on helppo valmistaa,eikä mene aikaa.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.08.2011 - 10:20

Tämän minä teen ainakin tänään..

Makkara-makaronivuoka

400 g makaronia
vettä
suolaa
400 g lenkkimakkaraa kuutioina
500 g kasvissuikaleita pakastealtaasta
200 g juustoraastetta
6-7 dl maitoa
200 g paprika-chili creme fraichea
1 tl paprikajauhetta
1 tl suolaa
1/2 tl pippurisekoitusta
3-4 munaa

Keitä makaroni suolalla maustetussa vedessä, valuta ja laita uunivuokaan. Sekoita joukkoon kuutioidut makkarat, kasvissuikaleet ja juustoraaste.
Sekoita kulhossa maito, paprika-chili creme fraiche, paprikajauhe, suola, pippurisekoitus ja munat. Kaada seos uunivuokaan muiden ainesten päälle.
Kypsennä vuokaa 200 asteessa noin 40 minuuttia, tai kunnes ruoka on hyytynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.08.2011 - 11:42

Yleensä peruna, jauheliha ruoat on aika edullisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2011 - 16:36

Minulla on porsaan palapaisti uunissa nyt illaksi ja huomenna keitän lihakeiton.
Saa kelvata itselleni ja vieraallekin jos sattuu poikkeamaan,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2011 - 16:49

Broilerinsuikaleet+sekavihannespussi+ruokakerma. Ruskista broiskun suikaleet, lisää sekavihannespussi ja ruokakerma, hauduta. Lisukkeeksia riisiä t. perunoita ja salaattia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2011 - 17:06

Metsästä sieniä ja niistä kastiketta.Perunoita tietysti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2011 - 20:25

Tänään ostin noin 350g kylmäsavulohta ja kilon pussin peruna-sipuliseosta. Laitoin nämä ainekset vuokaan (kalanpala pilkottuna), lorautin päälle seoksen, jossa 2 dl kermaa, 3 dl maitoa, pippurirouhetta, tillia ja sitruunapippuria. Paiston 200 asteessa noin 70 minuuttia, välillä yhden kerran sekoitin seosta ja hyvää oli. Jos meinaa pinta tummua liikaa, kannattaa päälle laittaa foliota tai leivinpaperi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.08.2011 - 20:36

Näin viileällä keitot maistuvat ja valmistuvat nopeasti. Itse tein jauhelihakeittoa jota jäi vielä huomisellekin. Joskus teen tähteeksi jääneestä keitosta sosekeittoa johon lorautan hieman kermaa ja lisään mausteita tarvittaessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2011 - 00:00

Itse tein kesäkurpitsasta..uuniruokaa mikä on todella herkullista..ja tietysti vilä edullista,kun itse kasvattaa kesäkurpisat..
Ostin jauhelihaa minkä ruskistin silputun sipulin kanssa..ja laiton pätkä spakettia sekaan..
Sitten laitoin vuokaan kesäkurpitsaa..ja tätä jauheliha-spekettimössöä kerroksittain..tomaattia myös tuli kerroksiin..Currya raitan reilusti mausteeksi kesäkurpitsojen päälle ja aromisuolaa..
Uuniin kypsymään ja on todella hyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2011 - 08:54

Keitot, makaroni- ja perunaruat ovat aika edullisisa ja höysteet maun/kukkaron mukaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2011 - 19:43

Keitot ovat edullisia, niin jauheliha kuin makkarasoppa. Tänään tein tosi pikaruokaa. Kattilaan perunat, sekavihannekset, lihaliemikuutio, ja viimeisenä lihahyytelö. Hyvää, halpaa ja extra nopeaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2011 - 13:04

Mieheni oli paljon matkatöissä ja tein vaan itselleni ruokaa, laitoin pannulle vähän öljyä, herne-maissi-paprika pussin sinne ja kinkkuleikkelettä ja pari kananmunaa, ja nopea edullinen ruoka oli minulla.