Onko sinulle tuttu lääke-dosetti,minne voi annostella viikon lääkeet kerralla?

Kävin vasta ostamassa mieheni lääkkeille..annan 10+joka on tällaisen keksinyt..todella helpottaa lääkeiden ottamista,kun on paljon lääkeitä..

Avainsanat: lääke-dosettti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.08.2011 - 07:56

omaishoitajan työn kautta tuttu juttu. hyvä keksintö tosiaankin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

amu
Vastattu: 20.08.2011 - 00:25

ei ole omakohtaisesti tuttu, mutta tiedän kuinka paljon se helpottaa annostelua ja muistamista ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2011 - 01:00

Ei mullekaan tuttu,muuta kiin kun siivosin mun äidin jäämistöä tuli vastaan lääkedosetti,mutta pistin jakoon senkin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2011 - 07:16

Tuttu työn kautta, kätevää niin lääkkeen ottajalle kuin lääkkeen jakajalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2011 - 08:31

Kyllä minulla on niitä käytössä kaksi kappaletta, joten annostelen joka toinen sunnuntai kahden viikon lääkkeet.
Tarvittaessa otettavat lääkkeet jätän ulkopuolelle.
Vierastin hyvin palon aluusa sitä ja taisin äidin jäämistöstä saamani dosetin nakata hiirille,
mutta nyt on käyttöä kyllä näille,hyvä että mahtuvat dosettiin on tällä kertaa niin paljon puputettavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2011 - 08:33

Minulla on sellainen käytössä ollut vuosia, sunnuntai iltaisin sen aina lataan, minä muuten unohdan ottaa lääkkeeni, kipu kyllä sitten muistuttaa myös.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2011 - 09:06

Minulle on tuttu ja onneksi ostin viimekeväänä dosetin,tarvitsenkin sitäkin itse päivittäin.Annan myös +10,hyvä kun katsoo jos on uhohtanut päivän kiiressä olenko päivän lääkkeet ottanut.Täytän sunnuntaisin koko viikoksi,muuten uhohdan ottaa lääkkeet,mutta huono olo ja huimaus muistuttaa hyvin pian.Onneksi on erikokoisia dosetteja keksitty.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2011 - 09:50

Isälläni on tuo dosetti jonka sairaanhoitaja tulee aina kerran viikossa täyttämään siinä on lääkkeitä pullollaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2011 - 11:31

Vanhemmillani oli sellaiset, heillä kävi kotona sairaanhoitaja kerran viikossa annostelemassa dosetin täyteen. Lääkkeitä oli molemmilla aikamoinen määrä käytössä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2011 - 13:45

Miehelleni laitan aina kahden viikon lääkkeet dosettiin. Kun on vaan aamu- ja iltalääkkeet. Aamulla kahdeksan ja illalla neljä. Isoimman dosetin apteekista ostin, kun on tosi isoja lääkekapseleita. Mies ei osaa siitä itse ottaa, mutta laitan annoksen lasiin valmiiksi aamuin ja illoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2011 - 15:51

Niitäpä muunmuassa työkseni täyttelen : ) Ja yleensä vielä kaksi dosettia samaan aikaan, että on sitten kahden viikon lääkkeet ja voi olla huoletta pitkän aikaa .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2011 - 16:25

Tuttu on, mutta tarpeeton itselleni, onneksi. Napsin vitamiinipillereitä säännöllisen epäsäännöllisesti, niitä ei tarvinne dosettiin laitella. Ja olen todella onnellinen olotilastani, toivottavasti saan jatkaa näin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.08.2011 - 20:29

Onhan tuo työn kautta tutuksi tullut, itse en omista. Tosi näppärä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2011 - 20:33

Tuttu, mutta ei omassa käytössä. Verenpainelääkkeet muistan ottaa joka aamu muutenkin ja illoin aamuin hönkäilemäni astamapiippu ei dosettiin sovi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 11:09

Tiedän mikä se on mutta ei ole kokemusta sen käytöstä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2011 - 19:40

Rasian olen nähnyt vanhemmilla ihmisillä, ja mummilta löytyy sellainen. Aika näppärä on, ei ainakaan unohdu lääkkeiden otto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2011 - 15:34

Minulle dosetti on tärkeä. Täytän sen kerran viikossa, niin sitten lääkkeet ovat hyvässä järjestyksessä, eikä tarvitse arpoa, olenko jo ottanut vai enkö.Minulla on vakavanpuoleinen sairaus, joten en tule toimeen ilman näitä apukeinoja.Lääkkeillä ikäänkuin ostan lisäaikaa elämälleni.