Millaisia syksyn merkkejä olet jo luonnossa havainnut?

Minä olen huomannut ainakin joidenkin koivujen lehtien jo hiukan kellastuneen ja aamujen muuttuneen syksyisen raikkaiksi. Toisaalta eräs mieshenkilö oli tuossa lähellä havainnut tällä viikolla pihlajan puhjenneen täyteen kukkaan! Ei taida puuparka atietää onko kevät vai syksy.

Avainsanat: syksyn merkit

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.08.2011 - 22:45

Niin että metsään ja sieneen ollaan jo kovaa vauhtia menossa ja mikä onkaan komeampaa näin syksyllä kuin päättää päivänsä limanuljaskasopalla.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.08.2011 - 20:39

No jopas jotain taas kuulen ja toivoisinkin näkevänikin, ainakin juhannusruusuja ja minulle valmiiksi
sulhopoika. Laulamassa ikkunani alla , vaikkei olekaan punaista hurvaavaa pelargonia siinä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2011 - 20:41

Mihin on hyttyset ja ampiaiset kadonneet...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.08.2011 - 21:13

Tänään oli piha jo sen näköinen, että mietin haravan noutoa. Kukat kyllä kukoistaa, mitä nyt tuo menneiden päivien kova sade on niitä kurmottanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2011 - 22:40

Meillä isossa koivussa isoja roikkuvia oksia keltaisena .Kauniisti siellä täällä ja muut vihreää.Marjapensaat on marjoista tyhjät. Samoin puolukat kypsiä, aika punaisena.Sieniä siellä täällä ,herkkutatteja jotain rouskujakin.Iltasella kun aurinko painuu länteen ,tosi viileeää heti.Pimeyttä aika kaun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2011 - 23:26

Keltaisia koivunlehtiä alkaa löytyä, kanttarellin poiminnassa välillä hämäävät...

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 20.08.2011 - 00:43

kellertävät koivunlehdet sen paljastavat ;) samoin aamukaste joka kestää iltaan asti, kadonneet hyttyset ja joka päivä matalammalta paistava aurinko :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2011 - 09:35

Keltaiset koivun lehdet ja aamut jo hieman koleita.Illat alkavat hämärtyä jo aikaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2011 - 11:09

Jonkin verran on puiden lehdet alkaneet jo putoilemaan. Syksyn tuntua ilmassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2011 - 09:43

Jo elokuun alkupuolella huomasin keltaisia lehtiä puiston puissa, kuivuudesta johtuva ilmiö. Illalla tulee pimeä aiemmin. Ilma tuoksuu jo syksyltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2011 - 19:33

Puolukat on kypsiä.