Onko mammutin poikasia löytynyt?

www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat...siperiasta

Avainsanat: mammutit siperiassa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.08.2011 - 20:35

Varmaankin tieteen merkeissä hieno löytö.Saavat lisää tietoa muinaisista ajoista.

Kysyjän kommentti

Joskus 80-luvulla oli Espoossa Dipolissa näytillä mammutin poikanen jota kävin katsomassa. Oli joku CCCP:n tiedeakatemian näyttely. Hyvin mieletäni oli talvehtinut sekin Sibirkissä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.08.2011 - 19:02

Näköjään.

Kaliforniasta on löytynyt lähes kokonaisen mammutin fossiili. Luuranko kaivettiin esiin maanalaisen parkkipaikan rakennustyömaalta Los Angelesissa.

Mammutin uskotaan olevan peräisin jääkaudelta ja kuolleen noin 40000 vuotta sitten.

Luuranko oli La Brean tervakuoppina tunnetulla alueella, josta on löydetty runsaasti jääkauden aikaisten nisäkkäiden jäänteitä. Sukupuuttoon kuolleiden mammuttien fossiilit ovat kuitenkin harvinaisia. Luurangosta puuttuvat vain takajalka ja selkänikama.

Eläimen arvellaan ajautuneen alueella tulvan mukana ja hautautuneen vähitellen hiekkakerrosten alle. Sen epäillään kuolleen nälkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2011 - 19:03

Meilläpäin ei noin isoja muumioituneita eläimiä ole löytynyt, mutta naapurissa Siperiassa taitaa luonnonolosuhteet olla passelit näille löydöille. Riittävästi lääniä, suuria soita ja kovat pakkaset säilövät hyvin, kolmannen vauvamammutin ovat sieltä löytäneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2011 - 20:30

Näytti löytyneen. Aika hiljainen kaveri.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2011 - 20:36

Kyllähän e hiljiseksi vetää, kun näkee pärstäkertoimet 40 000 vuotta sitten tuijottamassa kukin ajatellen itseään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2011 - 20:40

Yliopiston mukaan kyseessä on kolmas mammutinpoikasen löytö maailmassa.

Hyvin on tuo poikanen säilynyt...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2011 - 22:43

Joitain luita löysin vanhantalon lattian alta. Mutta empä vienyt tutkittavaksi.Lasipulloja sitäkin enemmän ja lasia .Vanhoja saviruukkujen kappaleita. Joillan on tutkittavaa,

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 20.08.2011 - 00:46

eipä ole löytynyt meiltä päin, tietääkseni ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2011 - 11:08

Ei ole meiltäpäin löytynyt. Hyvin on "vauveli" säilynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2011 - 19:22

Voi pikkuista.