Tarviiko jonkun matkustusluvan jos 14 -vuotias matkustaa 17 -vuotiaan kanssa Lontooseen?

Lisätty: 18.08.2011 - 18:37

Ja pitääkö hakea se lappu jostain? Onko lapulla joku tietty sisältö?

Lisätty: 18.08.2011 - 19:25

Ja matkustetaan Blue1:lla

Lisätty: 19.08.2011 - 16:27

Unohdin myös mainita että kyseessä on siis pelkkä lento ja määränpäänä olisi serkun kämppä (:

Lisätty: 19.08.2011 - 18:25

PITÄÄKÖ LUPA TEHDÄ ITSE?!? ALKAA OLLA JO KIIIREEEE...............
JA KIITOS JO NYT JOSS SAAN JONKUN HYVÄN VASTAUKSEN, KUN OON KATTONU KAIKKI IHME SIVUT JA EI OOO MITÄÄ NI TOIVON ETTÄ SAISIN ASIAN KUNTOON... (:

Avainsanat: blue1 matkustuslupa lontoo

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.08.2011 - 19:15

Mäissä jotain tuosta asiasta (Finnair)
www.finnair.fi/finnaircom/wp...lone/fi_FI
www.finnair.fi/finnaircom/wp..._ru_en.pdf

Lisätty: 19.08.2011 - 22:56

Miksi et ole kysynyt asiaa suoraan Blue1:lta ?
Miten on muiden tarvittavien matkustusasiakirjojen kanssa ?
- kansainvälinen sairausvakuutuskortti, matkavakuutukset ym.

Tuolla kertomallani sivulla on (ymmärtääkseni) juuri se se tarvittava kaavake, johon tarvitaan lapsen, lennon sekä holhoojan/saattajan ja vastaanottajan yhteystiedot, (osoite ja puh.no.)
www.finnair.fi/finnaircom/wp..._ru_en.pdf
Ja sillä toisella sivulla on tarkempaa tietoa ikärajoista ja asiasta.

Kysyjän kommentti

KIitos!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.08.2011 - 18:33

Mitä ilmeisemmin matkustamiseen pitää olla kirjallinen lupa molempien vanhempien allekirjoituksilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2011 - 19:09

Kyllä alaikäisen on mahdollista matkustaa yksin lentokoneella. Alaikäisten lentämiseen liittyvät rajoitukset ovat lentoyhtiökohtaisia. Lontooseen lentää Suomesta useita eri lentoyhtiöitä. Joten ennen matkan varaamista kannattaa siis tarkistaa, mitkä ovat valitsemasi lentoyhtiön asettamat säännöt.

- joidenkin matkatoimistojen sivuilla on valmiita kaavakkeita matkustuslupaa varten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2011 - 20:20

Vanhemmilta luvat pitää taatusti olla..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.08.2011 - 00:25

Kunpikin on alaikäisiä joten jonkinlainen lupa varmaan pitää olla vanhemmilta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2011 - 09:50

Kirjallinen lupa molempien vanhemmilta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2011 - 17:52

Kummallakin vanhempien allekirjoituksilla varustettu matkustuslupa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2011 - 21:52

tootta molemmat kuulkaas alaikäsiä. eli lupalappua vanhemmilta ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.08.2011 - 05:17

Vanhemmilta lupalappu.