Heippa kaikille, tietääkö kukaa hyvää silikonitonta shampoo tai hoitsikka merkkiä?

Sellaista joka on laadukasta ja jota kannattaisi kokeilla. Onko kellään käyttökokemusta silikonittomista tuotteista?

Lähinnä kampaamo merkit kiinnostaa, mutta marketti tuotteetkin käy. Auttakaa toivotonta.
Onko yhtään kampaajaa napsulaisten joukossa?

Lisätty: 23.08.2011 - 18:29

Kiitos kaikille vastanneille, sain hyvää tietoa. Silikoni on pitemmän päälle myrkkyä hiuspohjalle.

Avainsanat: silikoniton shampoo ja hoito

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.08.2011 - 19:38

Seuraavista tuotesarjoista löytyy shampoita, joissa ei ole yhtään silikonia. Tarkistakaa kuitenkin ainesosaluettelot.
- XZ
- D:fi
- Mop
- Wella
- Lanza
- Phyto
- Elokuu
- Loreal
- Herbina
- Lumene
- American Crew
www.kampaamoverkko.fi/forum/....php?p=290

LV-hiustenhoitotuotteet on tehty herkälle hiuspohjalle ja ne sopivat kaikille hiustyypeille. Silikonittomat shampoot ja hoitoaineet pesevät hiukset hellävaraisesti sekä hoitavat ne pehmeiksi ja kosteutetuiksi:www.berner.fi/lv/sp_hiustenhoito

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.08.2011 - 20:12

keskustelu.suomi24.fi/node/6948006

tässä keskustelua aiheesta ja ehdotuksia myös..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.08.2011 - 20:35

Pelkkä silikonin löytyminen shampoosta ei todellakaan tarkoita, että shampoo on huono tai surkea. Tärkeämpää on se, mitä siinä shampoossa on sen silikonin lisäksi . Yleensä näissä kalliimmissa kampaamosarjoissa, esim. Redkenissä, Joicossa ja vaikka Lanzassa on niiden silikonien lisäksi myös niitä hoitavia aineita ja aineita, jotka ovat hiukselle hyväksi - toisin kuin markettishampoissa usein on vain peseviä ainesosia ja silikonia, mikä toisin sanoen ei ole mikään erityisen hyvän shampoon määritelmä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.08.2011 - 20:38

Mars kampaamoliikkeisiin ja kyselemään mahdollisia shampoomerkkejä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.08.2011 - 20:46

Olen pessyt ja hoitanut hiuksiani viime vuodet Paul Mitchellin tuotteilla. Ei silikonia, ei eläinkokeita, huippu hyvät raaka-aineet. Käytän hiusten laittamiseen saman valmistajan tuotteita. Takuu hyviä.

Kokeeksi tilasin iHerbistä myös Avalon Organics shampoon. Hyvän tuntuinen tuote tämäkin. www.iherb.com/Avalon-Organic.../3477?at=0

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.08.2011 - 21:12

Mulla oli monta vuotta sitten Sebastianin shampoota,jossa oli silikonia.Hiukset olivat kivan tuntuiset,vähemmän pörröiset kuin yleensä.Sinänsä silikoni ei harvoin käytettynä vahingoita...Nyt olen löytänyt Tigin-BedHead-tuotteet ja tykästynyt niihin,näköjäs silikonittomia ja sulfaatittomia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2011 - 08:15

Herbina ei sisällä silikonia ja tuntuu olevan muutenkin aika lisäaineeton.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2011 - 09:06

Kyllä, itse olen käyttänyt jo vuosia Cutrin Sensitive-shampoota ja hoitoainetta. Ei sisällä silikonia ja on myös hajusteeton. Ostan sitä joko Sokoksesta tai Stockmanilta. Silikonin on tutkimuksissa todettu imeytyvän päähän. Itse aloin käyttää mainittua tuotetta sen hajusteettomuuden takia, vasta myöhemmin luin tutkimuksesta.
Tuotetta saa myös kampaamoista (ei tietenkään kaikista). Stockalla se ei ole päivittäiskosmetiikkaosastolla vaan "erikoispuolella".

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.08.2011 - 00:12

Ennen vanhaan käytettiin mäntysuopaa - hiukset olivat kauniit ja kiiltävät.