Hellettä tälle viikolle luvattiin, mutta pelkkää sadettahan tämä vain on. Miten voi ennusteet mennä näin pahasti pieleen?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.08.2011 - 16:39

Pieleen menivät todellakin helteiden ennustukset, tänäänkin koko päivän lorottanut vettä taivaan täydeltä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.08.2011 - 13:45

Nyt on ollut lehdissäkin että viime aikoina on sääennusteet mennet pieleen - mahtavatko ottaa pohjat amerikkalaisisat ennusteista vai mistä mutta Suomen ennusteet eivät ole olleet kovin osuneita. Poutaa täällä on kyllä, sadetta oli eilisiltana ja rankkaa olikin.

Lisätty: 18.08.2011 - 10:25

Hellejakso ei näytä toteutuvan vaikka eilen iltapäivällä oli todella lämmintä. Aamulla +15 astetta, pilvistä, olettaisi että hellepäivien lukumäärä on jo ylitetty.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.08.2011 - 14:07

Turussa on kaunis aurinkoinen päivä tänään. Eilen kyllä tuli sitä vettä taivaalta tosi runsaasti, oli palolaitoksella monta pumppauskeikkaa veden vuoksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.08.2011 - 14:14

aivan ihana aurinkoinen päivä, olin ensin Fiinan kanssa päivälenkillä, sitten vielä fillaroin ylös alas Hallilanvuoren kallioisissa maisemissa.
+20C lämmintä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.08.2011 - 14:16

Tallinna kylpee auringossa ja lämmintäkin on mukavasti, loppuviikosta en tiedä kaikki voi muuttua hetkessä nykyään!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.08.2011 - 15:21

Kyllä lämmintä on. Sadetta ja puolipilvistä luvattiin tänne meille .Sitä myös ollut.Nytkin niin kaunis päivä. Viimeyönä satoi kovasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.08.2011 - 15:52

Hyvä kun sataa, niin tulee paljon sieniä.

Naapurin täti oli kolmevuotiaan tyttärensä kanssa eräänä syksynä metsässä samoilemassa. Tyttö kysyi, miksi emme kerää koskaan sieniä. No, kun äiti ei tunne kuin kärpässienen, joten ei voida kerätä niitä syötäväksi. Tyttö tokaisi siihen, että eihän se haittaa kun meillä ei muut syö sieniä kuin isä. Muutaman päivän päästä tyttö vietiin neuvolaan ja neuvolatäti näytti kirjasta sienen kuvaa ja kysyi tyttäöltä mikä se on. Siihen tyttö vastasi että kärpässieni ja äiti kerää niitä isille ruuaksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.08.2011 - 17:04

Tänään on ollut aivan mielettömän aurinkoinen ja lämmin sää, vieläkin on +22 astetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.08.2011 - 18:50

Kylmää, koleaa ja sateista on meillä vaikka hellettä luvattiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.08.2011 - 20:13

Eilen oltiin kaatosateessa koko tämän päivän ollut lämmintä ja kaunista!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.08.2011 - 20:18

Ihanan lämmin aurinkoinenpäivä ollut tänään ja huomisellekin samaa luvattu :)

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 18.08.2011 - 00:30

ei sen tuulen tarvitse kovin paljoa kääntyä, niin arvaus menee pieleen, meilläkin piti olla viikon lämpimin päivä, mutta kun oli pilvessä niin eihän se toiminut, tosin lämmintä on vieläkin toistakymmentä ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2011 - 09:46

Eilenkin satoi, mutta nyt tulee vettä ihan taivaan täydeltä ja juuri luin, että kaikki ennusteet ovat pielessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.08.2011 - 23:57

Sää on mitä todennäköisin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.08.2011 - 23:33

Niillä on nykyään niin hirveän kalliit ja hienot tietokoneet, ettei kukaan uskalla väittää niitä vastaan ja käyttää omaa järkeään.
Eikä mikään ole tyhmempi kuin tietokone, jota ei ole ohjelmoitu oikein.
Sään ennustamisen suhteen se ohjelmointi on vielä aika lapsenkengissä, kun kukaan ei vielä ymmärrä kaikkia ilmakehän "oikkuja".
Säätilanteen seuranta on sentään parantunut huomattavasti sateliittin ym. avulla, mutta ennustaminen on kuitenkin aivan eri asia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.08.2011 - 18:17

Totta, ennusteet ovat täysin pielessä. Vettä tulee nytkin.