kuinka vihelletään

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.10.2008 - 19:24

Vislausta kysytty Napsussa ks. alla linkki, josko sielt löytyis lisää vinkkejä, valperin vastaus yllä kyllä ihan jes....

www.napsu.fi/vastaukset/kysymys/3505

Lähteet:
www.napsu.fi/vastaukset/kysymys/3505

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.10.2008 - 18:52

Vihellys tai viheltäminen on äänen muodostamista hengittämällä ja puhaltamalla ilmaa ulos suusta. Ilmaa muokataan kielellä, huulilla, hampailla tai sormilla turbulenssin aikaansaamiseksi, suu muodostaa äänelle kaikukammion.

Viheltäminen musiikissa
Viheltämistä voidaan käyttää musiikin tuottamiseen. Maailman tunnetuin levyttävä viheltäjä on Roger Whittaker. Suomalaisista muusikoista viheltämisestään tunnetaan Erkki Junkkarinen.

Yksittäisistä musiikkikappaleista viheltämisestä tunnetuimpia ovat Kwai-joen silta -elokuvan tunnussävelmä (alun perin marssilaulu "Colonel Bogey March"), Pat Boonen "Love Letters in the Sand" ja Bobby McFerrinin "Don't Worry, Be Happy". Suomalaisen kokkiohjelman Patakakkosen tunnussävelmä oli Whittakerin viheltämä "The Finnish Whistler". Alivaltiosihteeri -radio-ohjelman viikkovisan tunnus- ja taustamusiikkina soi Whittakerin Swaggy (Whistling Swagman).

Lähteet:
wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2008 - 01:51

Saatetaan ilmapatsas hengitysvirtausta muuntelemalla värähtelemään taajuudella jonka korva aistii äänenä.