Onkohan tämä ihan oikein,kun hoitovirheet tekee lääkärit leikkauksissa?

Töölön sairaalaan tuli tukimus-aika 12.10..nyt joutuu mieheni pitämään panssari-korsetteja,että ei pysty kumartumaan..yritän ottaa hänet nyt kotihoitoon..En tiedä miten pärjätään.?????

Lisätty: 13.08.2011 - 09:03

Kiitos palisanteri hyvistä neuvoista,potilasvahinkoilmoitusta ei ole tehty.

Avainsanat: hoitovirheet leikkauksista

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.08.2011 - 06:44

ikävä kyllä hoitovirheitä tapahtuu sekä leikkauksissa että diagnooseissa ja väärän diagnoosin takia hoidossa. olettehan tehneet potilasvahinkoilmoituksen?
hoitopalaveri sairaalassa ennen miehesi kotiutusta.
sitten kotiuduttua kotihoitopalaveri alueesi kotipalvelun aluevastaavan kanssa. kotihoito on palvelukokonaisuus, johon kuuluvat kotipalvelu, kotisairaanhoito, erityispalvelut sekä kotihoidon tukipalvelut.
kotipalvelusta ja kotisairaanhoidosta saat apua. ethän väsytä itseäsi liikaa tai kohtapian on kaksi hoidettavaa. jaksamista Sinulle !

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.08.2011 - 09:25

Ota yhteys paikkakunnan kotihoitoon/kotipalveluun/kotisairaanhoitoon, millä nimellä sitten teilläpäin kulkeekaan.Saat sieltä apua, ettet aivan itseäsi väsytä.Sinusta kun ei ole hyötyä kenellekään jos poltat itsesi piippuun.Teitä on siellä sitten 2 hoidon tarpeessa olevaa...
Sairaalan sosiaalivastaava kyllä osaa neuvoa asioissa jo ennen kotiutusta.Häneltä saat tukea avun hankintaan.
Voimia sinne. Ja tietysti paranemisia!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2011 - 11:24

Voimia Sinulle, ja potilasvahinkoasiamiehen luo menet niinkuin Palisanteri neuvoikin jo kaiken..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2011 - 12:13

Hoitovirheet on aina niin harmillisia ja tollainen vielä, kun koettelee sekä miestäsi että puolisoasi. Potilasvahinkolautakunta käsittelee asiasta tekemänne valituksen sitten, kun tuo koko hoitovaihe on saatu päätökeen ja on selvillä, miten miehesi on kuntoutunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2011 - 12:32

Toivottavasti asia etenee ja teet potilasvahinkoilmoituksen. Eikö paikkakuntasi kotisairaanhoito voisi tulla välillä avuksesi miestäsi hoitamaan? Omilla vanhemmillani kävi aikoinaan kotisairaanhoitaja muutaman kerran viikossa auttamassa mm. lääkkeiden jakelussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2011 - 16:02

Vaadi vaan lisä apua .Ei kukaan jaksa liiankovaa rääkkiä yksin. Aina kun huomaat jotain mikä sinua askaruttaa ota yhteyttä.Älä aja piippuun itseäsi. Palisanteri on antanut hyviä alkuun pääseviä neuvoja.
Vaatia täytyy.Parempia päiviä odotellessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.08.2011 - 22:20

Hoitovirheitä tapahtuu lääkäreille siinä kuin muillekin. Selkä on sellainen alue, että siellä on oltava todella varovaisia. Jos tuntuu siltä että todellakin on tehty hoitovirhe, niin siitä todellakin voi aina valittaa. Itse vahinkoahan se ei koskaan korvaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2011 - 06:26

Liisukka voimia sinulle, kyllä te selviätte vaikka välillä vaikealta tuntuukin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.08.2011 - 14:04

Sairaalassa tehdyt toimenpiteet ovat itse asiassa aika pitkä ketju ja leikkaava lääkäri on se ketjun viimeinen lenkki eli kirurgin toimet perustuvat muiden tekemiin diagnooseihin.
Jos on pahasti käynyt kannattaa tehdä potilasvahinkoilmoitus, se on ihan tavanomainen asia, ei mikään erikoisuus. Käänny potilasasimiehen puoleen, yhteystiedot saat HYKSistä, Töölön sairaalan potilasasiamies on se joka auttaa asiassa alkuun. Ai jaa, ei olekaan vielä Töölön sairaalassa käyntiä vai?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2011 - 16:19

Valitettavasi aina kaikki ei mene niinkuin on kaavailtu,.