Oletko paljon säilönnyt talven varalle?kesän satoa.

Itse säilösin tänään taas 10kg kurkkuja..hyvin haihtuneet kellarista..varmaan 20kg,kun lapset käyvät vievät mennessään.

Avainsanat: oletko säilönyt talveksi kesän satoa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.08.2011 - 22:50

Minä en tänävuonna kurkkuja kasvattanutkaan, syödään edelliskesän satoa. Tuli niin paljon. Enkä sipulia, just pääsin aikaisemmista eroon, niitäkin tuli joskus paljon.Olen keränyt ja keittänyt viinimarjamehuja kellariin yli 100 kolmenvartin pulloa.Vielä kerättävä 3 karviais pensasta, niitä tulee isoja lajikkeita syötyä telkkarin äärellä ja vuoristo karviaiset meinaan mehustaa.Kyllä niissä kamalasti hommaa mutta nyt voiton päällä.Olen kuivannut ekan satsin sieniä.Minä kävin vattuja keräämässä silloin oikein kuumalla ,sain 30,l pakkaseen ja mustikoita vajaan 10l.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.08.2011 - 23:05

Kurkkuja on purkkiin ilmestynyt ja siinä ne taitaakin olla säilöömiset, sillä on nuo varastointi tilat niin huonot, ettei ole kannattavaa säilötä, vaan ostaa valmiina,kun tarvii jotain!

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 13.08.2011 - 01:17

viinimarjat ovat jo lähes kaikki rasioissa, samoin herneet. porkkanat, sipulit ja potut ovat vielä keräämättä, samoin karviaiset, nam nam ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2011 - 06:55

en ole säilönyt talvenvaralle mitään. kaupasta ostan sen mitä tarvitsen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2011 - 10:59

Ainoastaan vadelmia olen tälläkertaa säilönyt.Kaupasta ostan sen, mitä meidän pieni talous kuluttaa.Perunoita saadaan sitten myöhemmin vanhempien perunamaasta :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2011 - 11:26

En nyt ole varannut yhtään mitään mutta sienestämään pitää kyllä päästä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2011 - 12:13

En ole säilönyt mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2011 - 12:28

Luotan siihen, että kaupasta saan tarvittavat, en ole säilönyt yhtikäs mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2011 - 12:34

Sieniä on noukittu runsain määrin ja säilötty.
Jokavuotinen kurkkujen valmistus odottaa vuoroaan syyskuussa.
Enempää ei meillä satoa korjailla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2011 - 14:23

Mansikat ja viinimarjat olen säilönyt. Porkkanat syömme sitä mukaa kun kasvavat ja perunahan nostetaan vasta loman jälkeen. Tillit ja persiljat pakastin ja salaatit on tullut syödyksi. Tomaatit ovat kypsymisvaiheessa. Muuta minulla ei ollutkaan, kun ei ole kellaria.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.08.2011 - 17:40

Muutaman kymmenen kiloa marjoja. Tarkoitus oli kerätä enemmänkin, mutta vasemman käden tulehdus esti enemmän poimimisen. Toivotaan, että käsi kuntoutuu karpaloiden poimintaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.08.2011 - 14:29

Vain vadelmaa eli tein vadelmahyytelöä. Muuta en ole edes ehtinyt kun olen lomaillut ja liikkunut siellä ja täällä. odottelen että syksyllä saan puolukkaa ja karpaloa.
Ostin lauantaina Tammisaaren torilta mustaherukkaa (1 l !!), mutta niistä keitän kiisseliä, se on tosi hyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.08.2011 - 22:18

Marjoja ja kesäkurpitsaa ainoastaan omasta pihasta, metsästä kantarelleja ja mustikkaa. Tomaatit tulee syötyä sitä mukaan kun kypsyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2011 - 06:24

En ole säilönyt paljoa, hyvin vähän.