Onko linnut tehnyt tuhoja piha-piirissä..? kasvimailla..

Tänään kun tulin kotia..oli linnut käyneet sipuli-penkissä..suurin osa mullasta ylös nokittu..
Tyrnit nyt suojasin verkoilla,kun viimme vuonna menivät lintujen suihin..

Avainsanat: lintujen tuhoa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.08.2011 - 12:15

Viinimarjat vieneet pensaasta. Harakat innostuivat terassin keramiikkakissastani niin, että hakkasivat sitä nokallaan ja rytäkässä pudottivat koko kissan pöydältä alas. Kissa meni palasiksi.
Ulkoportaita saa olla koko ajan puhdistamassa, kun linnut ottaneet ne vessakseen.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.08.2011 - 22:42

Mulla ei ole elikot tehneet pahojaan. Fasaanit joskus nokkii kesäkurpitsaa tai jotain marjapuskaa. Mutta ei ollenkaan pahoja. Kerkisin marjat ottamaan jo pois.Perunat ja juurekset maassa.Täällä muutenkin paljon kaikenlaista syötävää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2011 - 23:10

Ei ole kasvimaata, mutta kävimme hautausmaalla ja siellä varikset nokkii kaikki kukat joita laitamme . Täällä on venäläisillä tapa laittaa keksiä ja kaikenlaista syötävää kukkien alle, niinkuin vainajalle ja nyt on varikset löytänyt sen jipon ja kaikki kukat on nurin haudalla, eikä niitä saa sieltä millään pois!

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 13.08.2011 - 01:20

marjoja meni lintujen suuhun jonkin verran, ongelmana oli tänä kesänä pesä joka oli kissan häkin yläpuolella, saatiin sitä kautta lintukirppuja mökkiin, täytyy ensi keväänä tukkia tuo pesäkolo :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2011 - 11:25

Kyllä nuo linnutkin nauttivat kesän antimista, joskus vaan me ihmiset emme sitä huomaa.. ja ymmärrä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2011 - 12:27

Eipä ole kasvimaata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2011 - 12:32

Niin vähän on kasveja mökkipihalla, ettei haittaa vaikka kaiken veisivät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2011 - 14:21

Ei linnut. Räkätit jättivät marjapensaat rauhaan, kun laitoin taas ne cd-levyt roikkumaan oksille. Vaan tämä meidän pihapupu, Väiski on tuhonnut lintujenkin edestä. Viime yönä silpunnut taas mansikan lehtiä oikein urakalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2011 - 23:49

Toi cd-levyjuttu toimii.Väärin laitetut verkot ovat kidutusansoja linnuille ja siilille.Jänis sotkeutuu myös tuohon verkkosysteemiin.Jänikselle voi viedä jotain purtavaa tontin reunalle, niin säästyy viljelyksesi.
Luonnon eläimet nyt vaan ovat tällaisia.Ne tarvitsevat ruokaa siinä missä ihmisetkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.08.2011 - 22:16

En ole havainnut, mutta nauratti tänään kaupan pihalla kun lintu pomppi erään auton edessä ja yritti hyppien saada maskista nokittua siihen jääneitä hyönteisiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2011 - 06:23

Eivät ole mitään suurempia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.08.2011 - 16:25

Ei ole kasvimaata, terassille oli vahingossa jäänyt kynttilä, jota varis oli kävi nokkimassa, puolet oli kerinnyt pistellä menemään, ennenkuin huomattiin, miksi niin innokkaasti terassille pyrki.