Viikonloppuna lähden taas ravustamaan. Viimeviikolla sain jo 26 rapua! Tiedätkö sinä hyviä rapujokia- tai järviä?

Lisätty: 12.08.2011 - 08:28

jumppiselle tiedoksi, että rapumerrat ja pyyntivälineet täytyy AINA desinfioida vaihdettaessa vesistöjä, joilla ravustaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lisätty: 12.08.2011 - 10:32

jupisijalle tiedoksi: Minä tein pyydykset itse ja pyysinrapuja, kun sinä imit vielä äitisi tissejä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.08.2011 - 05:37

täälläpä voi lueskella rapukannoista:
www.oululehti.fi/etusivu/poh...64854.html
www.kalassa.net/Kalastusuuti...hjanmaalla

kaikkein laadukkaimmat ja parhaat ravut tulevat Oulujärven alueelta, oli jossain ravustusjutussa.

Kysyjän kommentti

Kiitos vinkistä

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.08.2011 - 06:58

Minusta ravut saavat tonkia pohjamudissa. Joten jätän tuon salaisuudeksi. Olen joskus syönyt rapuja se riitti minulle. Tuli sellainen olo että ihminen pyytää pyytämisen ilosta.Ei nälkäänsä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2011 - 07:07

En ole kovinkaan rapuihminen. Kerran elämässäni olen ollut kunnon rapukekkereissä, mutta ravut saavat mun puolesta olla siellä missä niiden kuuluukin, eli ei ainakaan kattilassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2011 - 08:06

En tiedä enkä välitäkään tietää, en syö rapuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2011 - 08:12

Äläkä kierrä saastaisten pyydydytesi kanssa monia vesistöjä saastuttamassa!

Lisätty: 12.08.2011 - 10:08

ottopojalle: Minä kudoin itse merrat ja ravustin niilä samassa vesistössä kesken kasvuisena koltiaisena. Naapuri vei kaikki markkinoille ja rahoilla sain polkupyörän. Sen jälkeen en ole tuntenut tarvetta syventyä asiaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.08.2011 - 10:03

En tiedä, mutta muista: rapu rapu ripulia rallaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2011 - 11:12

Mämmijärvi ja Pihlajavesi, sekä Martinjärvi Keski-Suomessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2011 - 15:12

Japp, mulla on rapu kotona jota en viitsi alkaa syömään, mutta olen aikanaan pyydystänyt omaan verkkooni ja se oli kyllä puhdas ja ilman mitään kulku sellaisia!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2011 - 18:38

Heh...Ravustanhan minäkin ja hyvissä vesissä ravustankin.Mutta enpä kerro missä :)) Varmasti taas tänä vuonna rapujuhlat perheen kesken pystyyn...NAM!

Onko Jumppis jotenkin kiree? Mistä sitä puristaa, kun noin jupisee taas...Hellitä hyvä ihminen hellitä!
Hyviä viikonloppuja kaikille tasapuolisesti!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2011 - 06:42

Tässähän kuului jo ihan saksien kolinaa ja napsetta.

Mökillä olen joskus uittanut paria pyydystä, ostettuja, ilman tulosta. Tuttavani on kyllä antanut muutamana vuonna rapuja kaksiin rapujuhliin asti. Järvestä tai joesta niitä on ilmeisesti pyytänyt, mutta en ole kysellyt mistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.08.2011 - 10:54

Olen lopettanut rapujen syönnin!

Kerran söin rapuja ja aamulla oli mahtava päänsärky.

Onnea rapujen pyyntireissulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.08.2011 - 06:09

En tiedä pyytämisestä mitään. Pidän peukkuja jotta saat suuren saaliin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2011 - 17:55

Olen horoskooppimerkiltäni rapu, enkä kerro mistä kaverini saa pataan pyydettyä.