Onko muissa maissa Sauna-kulttuuria Suomen lisäksi? Eroavatko toisistaan?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.08.2011 - 10:52

Turkki on yksi, siellä nuo hamamit, mutta kun ajatellaan meidän saunakulttuuria jo aikojen alusta oli nuo savusaunat jonka muistan lapsuudesta liiankin tarkkaan tuli tuota tikua silmään... niin ei taatusti hamamista tule...

Lisätty: 09.08.2011 - 10:53

fi.wikipedia.org/wiki/Turkki...inen_sauna

fi.wikipedia.org/wiki/Sauna

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.08.2011 - 11:15

Venäläisten käyttämä sauna - banja (ven. баня), on perinteisessä muodossaan lähes täysin samanlainen kuin karjalainen ja savolainen sauna.

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Sauna

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2011 - 12:22

Lue täältä, läs här;
www.gosauna.fi/index.php?pag...maailmalla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2011 - 13:00

Suomi Poika-Suomi Tyttö ja Suomi sauna paras ja rakas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2011 - 16:03

Sainoja on kyllä ympäri maailmaa ja jos ei muuten ole niin suomipoika sen sinne reissullaan rakentaa. Merkittävä ero lienee saunomistavoissa se, että useimmissa maissa ei saa heittää vetää kiukaalle lainkaan eikä muutenkaan veden kanssa lotrata. Ja vasta (tai vihta) on suomalaisen saunan erikoisuus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2011 - 18:04

Näin kerran Itävallassa hotellin saunan, jonka ovessa oli suuri varoitusplakaatti: Suuren saunasodan välttämiseksi suomalaiset ja ruotsalaiset saunovat eri aikaan. Lisäksi saunaosaston allashuoneessa oli kokolattiamatto, nämä nähtyämme päätimme jättää saunomiset koti-Suomeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2011 - 05:22

Kaikkialla maailmassa missä on SAUNA on sauna, mutta ruotsissahan se on bastu ja Venäjän banja :)
Turkin hamamit on enemmänkin kylpylöitä ja onhan nämä uudet infra"saunat " tulleet valloittamaan maailmaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.08.2011 - 02:05

Thaimaasta löytyy sauna, suomalaisen rakentama, tuskin poikkeaa täällä tehdystä saunasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.08.2011 - 06:27

Turkista ainakin sauna löytyy.