Mikä on isobaari?

Avainsanat: myydäänkö siella olutta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.08.2011 - 09:14

Isobaari on saman ilmanpaineen isoviiva sääkartalla. Esimerkiksi 990 hPa:n (eli aikaisemmin käytetyillä yksiköillä 990 mbar:n) isobaari voi kiertää matalapainetta samaan tapaan kuin maastokartalla 90 m:n korkeuskäyrä kiertää laaksoa.

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Isobaari

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.08.2011 - 08:49

Ilmanpainekäyrä eli isobaari tarkoittaa viivaa, joka on sääkartalla piirretty niiden pisteiden läpi, joissa on sama ilmanpaine tietyllä korkeudella, esim. merenpinnan tasossa.
ilmatieteenlaitos.fi/ilmanpaine

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2011 - 09:54

no painekäyrä ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2011 - 10:33

Siis näköjään baari missä saa ilmanpainetta...hih, hih.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2011 - 12:14

Tuskin olutta mutta painetta kyllä näköjään saa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2011 - 12:45

Isobaari saman paineen käyrä tai pinta. Etenkin meteorologiassa, jossa sanalla tarkoitetaan käyrää, joka koostuu pisteistä, joissa vallitsee sama ilmanpaine.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2011 - 14:40

Isobaari on baari, jossa ei tarjoilla mitään pientä. Perinteiset pienet eivät kuulu listalle olleskaan. Joskus voi olla vaikeaa antaa niiin isosta takaisin. Baari haluaa asiakkaikseen henkilöitä joilla on jotain isoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2011 - 21:32

Isobaari voipi olla vaikka kerho.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2011 - 09:53

Hirmuisen iso juottola.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2011 - 13:41

Olutfestarit ovat jo aika mojovia Isobaareja.