Mistä voisin saada apua suunitteluun rintamamies-talossa asumiseen?Että mukavuudet olisi samassa tasossa..

En haluaisi luopua kotitalostani..suihku sauna alakerrassa tällä hetkellä..Remontit maksaa todella paljon..huh hirvittää..

Avainsanat: mistä apua rintamamies talon suunnittelun.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.08.2011 - 01:22

ARA myöntää avustuksia siihen tarkoitukseen
www.ara.fi/default.asp?node=...57&lan
www.ara.fi/download.asp?cont...ntid=22589
www.saunalahti.fi/kup/sopalv...t_korj.htm

Jyväskylä sivuilta löytyi tämä:
Asunnon muutostyöt
Sosiaalihuoltolain mukainen avustus
Myönnetään asunnon pienimuotoisiin korjauksiin ja muutostöihin. Muutostöitä voidaan suorittaa, kun asunnon kunnostaminen ja varustaminen on välttämätöntä kotiolosuhteissa selviytymiseksi ja pitkäaikaisen laitossijoituksen välttämiseksi. Tulot ja varallisuus huomioidaan avustuksesta päätettäessä.
Lisätietoja saa alueiden palveluohjaajilta.
Vammaispalvelulain mukainen avustus
Vaikeavammaisille kustannetaan vamman tai sairauden kannalta välttämättömät asunnon muutostyöt. Kustannettavia muutostöitä ovat mm. ovien leventäminen, luiskien rakentaminen, WC- ja pesutilojen rakentamis- ja muutostyöt sekä keittiön kalusteiden muutostyöt.

- sekä
ASUNNON MUUTOSTYÖT
Valtion korjausavustuksia vanhusten ja vammaisten asuntoihin haetaan teknisestä virastosta keväisin. Korjauskohteena voi olla esim. pesutilojen kunnostaminen tai rakentaminen. Korjausavustuksen myöntäminen riippuu hakijan tuloista ja se on enimmillään 40 % hyväksytyistä rakennuskustannuksista.
Vammaispalvelulain perusteella on myös mahdollista hakea asunnon muutostöitä.

Google löysi nämä sivut:
www.google.fi/search?q=Valti...=firefox-a

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.08.2011 - 01:32

Jollain kunnilla on korjausneuvojan tittelillä toimiva virkailija, jolta saa apua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2011 - 05:57

asunnon parannus- ja muutostöistä voi kysyä kunnan rakennustoimistosta. jos ei kokonaan korvaa, voi tulla vastaan maksuissa kuitenkin jonkinverran.
ette taida olla " tarpeeksi vanhoja" mutta aina kannattaa kysy kuitenkin. varsinkin jos miehelläsi on selkävaiva, ja hankalaa portaissa kulkeminen.
www.avi.fi/fi/virastot/lansi...uolto.aspx

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2011 - 06:04

Tuo oli uusi sanonta "apua asumisen suunniiteluun."

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2011 - 15:47

Rintamamiestalo on hyvä asumismuoto, paljon tilaa tehokkaasti sijoitettu. Energian kulutus edullinen. On kaksi vaihetta elämässä, milloin se ei ole kätevä. Kun lapset on pieniä ja kun tulee iäkkääksi ja tulee liikunta vaikeuksia. Saunan ja pesutilojen siirto yläkertaan ei ole aivan pikkujuttu rakenteellisestikaan. Mutta lykkyä tykö remontissa. Kodin vaihto ja luopuminen siitä on aina vaikea asia, tunne kysymys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2011 - 21:50

Aika isoja remontteja suunnittelet. Jos vieras kaiken tekee varmaan tulee maksamaan. Mutta hyvin suunniteltu on melkein puoliksi tehty. Minä ottaisin asiasta yhteyttä perusturvaan tai kelaan .Sieltä voisivat neuvoa.Mutta hyviä linkkejähän edellä paljon tullut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.08.2011 - 10:13

Kaupunkisi/kuntasi rakennustarkastaja osaa ainakin auttaa. Soita hänelle ja kysy tulisiko hän tai joku muu rakennusviraston puolelta käymään talossanne. Saisit ammatti-ihmisen arsion, mitä voi ja kannattaa tehdä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.08.2011 - 23:49

Käännypä Kotkan päättäjien puoleen ja kysy heiltä miten tulevat vastaan tässä asiassa. Oletan että järjestelyn muutokset liittyvät talvella tapahtuneeseen tapaturmaan.