Mikä on hyvä harrastusmuoto vähävaraiselle?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.08.2011 - 19:35

Lukeminen parasta ikinä! Kirjastossa on vaikka mitä! Sarjakuvista tiiliskivi romaaneihin.Ja ei maksa mitään.Siellä on myös musiikkia ja vaikka leffoja lainattavissa.Ja tietysti tietokoneet käytössä.

Liikunnan parista löytynee myös esim. kävely, tai lenkkeily yleensä.Uiminenkin näin kesällä varmaan sujuu aika monessa paikassa;talvisin uimahallissa käynti ei kovasti rahapussia rasita.Sieltä löytyy myös kuntosali.Ja jos omistat polkupyörän...

Käsityöt, puutyöt,puutarhanhoito; naapurissa vaikka, jos ei omaa ole.Aina on joku, joka apua tarvitsee pihatöissä...
Tai mene paikkakuntasi kuoroon tai bändiin soittamaan.Soittimia saanee lainaksi, jos vaan taitoa löytyy.
Kansalaisopiston kursseilta löydätkin sitten jo paljon kaikkea eri harrastetta.Vain mielikuvitus rajana!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.08.2011 - 20:00

Laihdutus!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2011 - 20:16

vaikkapa ulkoilu, lenkkeily, lukeminen, kaverien tapaaminen. ei kaikki harrastukset vaadi paksua rahapussia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2011 - 22:09

Sauvakävely,pyöräily ja uiminen..Kutsu kaveritasi kylään...nyyttikestit jokainen tuo jotakin tullessaan,ja vietätte yhtesiä päiviä tai iltoja..niin varmaan on jokaisella hauskaa..
Voisi sopia etukäteen kuka tuo mitäkin..pientä purtavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2011 - 22:33

Kirjastosta kirjat, lenkille kävellen myös hyötyliikuntana sopivaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2011 - 22:38

Marjastus ja sienestys kesällä, kalastus taikka siis paremminkin onkiminen keväällä ja syksyllä. pilkkiminen talvella, nämä ihan ilmaisia. Pyöräily, retkeily ja vaeltaminen luonnossa, eivät vaadi paljoa alkupääomaa. Kirjasto on toistaiseksi ilmainen, siellä on myös kirjoja, joissa kerrotaan erilaisista harrastusmahdollisuuksista. Kielen opiskelu ääninauhoilta tai -kasetilta. Kodin kunnostus, vaatteiden "tuunaaminen", korjaaminen ja muu huolto. Käsityöt jätemateriaaleista, kirppareiden tästä ilmaiseksi-koreista löytyy kaikenlaista muunneltavaa, samoin kierrätyskeskuksista. Eurolla saakin jo vaikka mitä. Käveleminen kunnon kohentamiseksi , koko vuoden ilmainen harrastus. Hyväntekväisyysjärjestöissä toimiminen: Punainen Risti, seurakunnat ym. Naapurin koiran kanssa käveleminen. Tukihenkilönä toimiminen, ystäväpalvelu. Mattojen pesu yleisillä pesupaikoilla, joku varmaan maksaakin siitä.
Vieläkö jotain, edellisten lisäksi. EI harrastaminen välttämättä maksa paljoa, mielikuvitus vaan liikkeelle, ja tekemistä on vaikka millä mitalla!

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 05.08.2011 - 23:06

girasol ja hurjatta tyhjensivät pajazzon, ei juurikaan lisättävää ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2011 - 01:06

Sieltähän niita harrastusmahdollisuuksia tulikin, lukeminen, lenkkeily ja fillarointi ovat ainakin mukavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2011 - 07:03

Monia ihania neuvoja olet saanut, hyrähdin nauramaan jumppiksen vastauksen kohdalla,
hän kehoitti laihduttamaan. Rahat säästyy, vaatteet tulee halvemmaksi, ei hassumpii idea.
Sait jo niin paljon vastauksia ja ehdotuksia, että eipä taida minun ehdotukseni enään
saada tulta siipien alle.
Lisään kuitenkin kyläilyn, siinä voit saada kahfeet ja hyvässä lykyssä ruoankin mukana.
Onnea yrityksellesi. Kerro minulle mikä oli kaikkien neuvoista kohtuullisin, minäkin yhtyisin siihen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2011 - 07:06

ylläolevien lisäksi bongaus lenkillä: lintujen, kasvien, roskien..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2011 - 09:58

no liikunta ,kävely ,marjastus, sienestys jne...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2011 - 10:46

Lukeminen ja liikunta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.08.2011 - 21:54

Niitähän on pilvin pimein. Luistelu,hiihto,lumikenkäily,pyöräily,juoksu,hölkkä,kävely, maastossa kävelyä,kotona jumppa,jooga,venyttelyä,hyötyliikunta,uintia,mitä ikinä vaan keksit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.08.2011 - 10:18

Lukeminen, kirjastosta saa maksutta luettavaa. Musiikin kuuntelu radiosta tai kirjastosta cd-levyjä lainate. Lenkkeily, kesäaikaan järvessä uinti. Pyöräily. Monet kansalaisopistojen kurssit ovat hyvinkin edullisia, muutamalla kympillä saat opiskella koko lukuvuoden.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.08.2011 - 22:56

Lenkkeily ja yleensä luonnossa liikkuminen. Ei vaadi minkäänlaista pääomaa. Ja antaa paljon!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2011 - 15:26

Kävely, lukeminen.Ei paljon vaadi.