onko lidlissä myytävä iskukuumennettu maito epäterveellistä koska se säilyy huoneenlämmössä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.08.2011 - 15:41

en juo maitoa.
mutta luulisi olevan terveellisempää, koska iskukuumennusmenetelmää käytetään pieneliöiden tappamiseksi maidosta ja maitotuotteista ja se pidentääkin maitotuotteiden säilyvyyden moninkertaiseksi.
UHT-käsitellyt maidot säilyvät huoneenlämmössä avaamattomina 90 päivää valmistuksesta.

täällä löydät eri menetelmiä maidon käsittelystä:
opetus.ruokatieto.fi/Suomeks..._kasittely

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.08.2011 - 16:50

Ei ole ainakaan minua tappanut se Lidlin iskukuumennettu maito, käytän sitä päivittäin kahviini ja juon ruuan kanssa sitä. Minulle tulee suomalaisesta maidosta kovat vatsakivut ja ripuli. Näistä uht maidoista ei tule mitään oireita. Lidlissä se on edullisempaa ja haen sitä aina usean purkin kun säilyy huoneenlämmössä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2011 - 17:23

En ole koskaan juonut Lidlin maitoa, tuskinpa juonkaan. Juon yleensä ruoan kanssa vettä, mutta joskus tulee äkillinen maidon hinku ja rasvaton maito on taivaallista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2011 - 18:05

Ei tuo iskukuummennettu maito epäterveellistä ole vaan tarkoitettu sellaiseen käyttöön jotta jos olet pakosta esim ilman jääkaappia retkellä esim. niin maito on hyvää huoneenlämpöisenäkin..
Ja jos käytät muuten vaan niin jääkaapissa säilyy avattuna vain tuon saman hetken kuin tuo nopmaalimaitokin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.08.2011 - 10:34

Ei ole epäterveellistä juuri sen iskukuumennuksen ansiosta. Ovathan muissakin kaupoissa iskukuumennetut Hyla-maidot huoneenlämmössä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.08.2011 - 22:24

Jos olisi epäterveellistä, ei sitä olisi myynnissäkään. Itse en pysty sellaista maitoa juomaan.