Onko sauvakävely menettänyt suosiotaan?

Olen vain huomannut ettei ihmiset enää kävele sauvojen kanssa yhtä paljon kuin ennen.Itsekin kävelen mielummin ilman niitä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.08.2011 - 10:50

Ilmeisesti on, sillä ei sauvakävelijöitä enää niin paljo näy kuin vielä pari vuotta sitten. Joskus näkee kävelijöitä, jotka lähinnä ulkoiluttavat sauvojaan ikäänkuin vetäen niitä perässään tai rinnallaan. Itse olen kerran lajia kokeillut ja ei kiitos.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.08.2011 - 10:17

Tehokastahan se olisi, mutta kun on tuo koira otus opettelemassa lenkkeilyä, ei ole, kun sauvat tiellä.Eli minultakin ne jäänee joksikin aikaa ainakin nurkkaan.Sillä kävely ilman koiraa on turhaa :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2011 - 10:39

kyllä näillä kulmilla näkee sauvakävelijöitä, asun just kahden lenkkeilymaaston välissä. Hallilanvuori ja Paukkula.
olinpa oikein "sauvakävelykoulussa" Kankaanpäässä asuessa, opetettiin oikea tekniikka :-D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2011 - 11:47

Voi ollakin niin, itsekin jouduin lopettamaan olkapääkipujen vuoksi. Ennen kävelin paljon aina aamuisin
kun oli raikasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2011 - 13:08

Selvästi vähentynyt, mutta minä asunkin maalla. Ehkä kaupunkiympäristössä näkee enemmän sauvakävelijöitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2011 - 13:34

On todella, kukaan tutuistanikaan ei niitä enää käytä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2011 - 15:01

Minusta jonkin verran on muutosta tullut. Enään ei näy niin paljoa sauvakävelijöitä kun aiemmin.Muotiilmiöt menee aina ohitse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2011 - 16:32

Ennen koiran hankintaa pari vuotta sitten sauvakävelin tosi paljon. Koiran hankinnan myötä harrastus on jäänyt, sillä hankalaa se on sauvoa koiranhihna kädessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.08.2011 - 17:32

Käytän sauvoja vain hiihtäessäni ja en omista "rullia".

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.08.2011 - 22:08

Kyllä täällä syrjäkulmilla samat immeiset jotka ovat aina kävelleet sauvojen kanssa, kävelevät edelleenkin. Lisänä ovat tulleet sauvarullaavat kiitäjät.