Oletko vieraillut usein Inarissa? Kalastanut ehkä?

Poika sieltä juuri soitti ja kertoi saaneensa virvelillä 1,5 kg lohen : )

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.08.2011 - 19:29

Kerran vuodessa tulee matkustettua Saariselälle. Hyvin usein tulee sinä aikana vierailtua myös Inarissa.

Kyllä minuun on iskenyt monia vaivaava lapinhullun tauti. Lienee parantumatonta laatua.
Jokavuotinen reissu helpottaa hieman tuotakin tuskaa.

Teneriffakin (Puerto de la Cruz) kutsuu vuosittain, joten sekin hulluus on tarttuvaa laatua.

Kysyjän kommentti

Lapin hullus ei ole iskenyt, mutta se Puerton hulluus onkin jo ihan eri juttu... Kuulun samaan kerhoon. Eikä siihen taida parannuskeinoa olla : )
Kiitos vastaajille!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.08.2011 - 17:37

Useampana syksynä ja niin aion tehdä nytkin. Emme tosin kalasta vaan syömme toisten pyytämää, mutta vaskoolit meillä on taas "aseina", kun parin viikon päästä lähdemme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2011 - 17:40

60-luvun puolivälissä kävin "kusella" Inarinjärveen. Vihitty vaimoni alkoi märmättää hyttysistä. Hypäsin miniin ja toin arvon rouvan Hesaan enkä vienyt häntä sen jälkeen hyttysten syötäväksi. Älysi itse pyytää eroa ja sai. Rauha hänen sielulleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2011 - 17:47

Olenpa kalastanut monellakin järvellä ja joella Inarissa.
Asunutkin Inarissa ja ollut laillisena viinanmyyjänä
( tarjoilijana) joskus kun lopetti tarjoilun paikallisilta, lupasivat maksaa taksin Helsinkiin asti, jos vain pääsevät minusta ;-D
Vieläkin hyviä ystäviä Lapissa, joiden luona tulee visiteerattua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2011 - 18:02

Noin pohjoisessa en ole käynyt, ehkäpä joskus tulee sielläkin pyörähdettyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2011 - 18:17

Misi on korkein paikka missä olen Lapissa käynyt kovalla pakkasella.
Kalastanut en, mutta näin paljon porotokkia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2011 - 18:22

Olen yöpynytkin Inarinjärven rannalla teltassa. Nyt pitäisi lähteä sunnuntai-aamuna Sodankylään ja Lokan tekojärvelle kalaan. Vaikka en minä aio olla siellä kalassa, ihan vain syötiksi ajattelin mennä...
Lappiin on aina kiinnostavaa lähteä. Lappin loputon yksitoikkoisuus ja hiljaisuus rauhoittavat mielen. Sadekin on Lapissa erilaista, se ikäänkuin kuuluu niihin maisemiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2011 - 20:52

Lapsena vanhempieni kanssa kierrettiin lappia/Ruotsi/Norjaa myöden ja
Ylläs/Levi on viimevuosina ollut pohjoisin paikka joissa olen käynyt laksettelemassa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2011 - 20:54

Parhaillaan tyttäreni ja hänen miehensä siellä kalassa... tietoa saan taas huomenna... miten kävi tuliko saalista...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2011 - 22:45

Täytyy myöntää, vaikka olen reissannut maailmalla, niin Lapissa en ole koskaan käynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.08.2011 - 20:18

Olen ollut yhden ainoan kerran. Olimme koirani kanssa täynnä ötököiden puremia, vaikka vaan jaloittelimme siinä rannalla.En tiedä. Voisiko niihin mäkäräisiin tottua?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.08.2011 - 11:42

En koskaan. Ei ole vielä Lapinhulluus iskenyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2011 - 04:41

En ole Inarissa kalastellut, olen vähän huono kalamies. Mutta olen minä siellä joskus käynyt, tosin aikaa siitä on vierähtänyt.