Mikä olisi hyvä budjetti työmarkkinatuella olijalle viikoksi?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.08.2011 - 21:00

Kaippa se budjetti muodostuu tuloista ja menoista

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.08.2011 - 16:56

riippuu paljonko saa työmarkkinatukea, ja mitkä asiat vaikuttavat työmarkkinatuen suuruuteen.
ei ole yksiselitteistä vastausta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2011 - 22:28

Täällä ovat viisaammat laskeneet sen, 128,70 -20%vero; www.kela.fi/in/internet/suom...01132559EH

Minäkin jouduin 90-luvulla eronneena elämään ilman työmarkkinatukea. Paikallisen Kelan virkailijan mukaan puolisoni tulot veivät kaikki tukeni???? (se on sitä sosialisointia.)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2011 - 00:56

Hyvä budjetti on sellainen joka yleensä pysyy plussan puolella.
Tee koko vuodelle tarkka budjetti jo tiedossa olevista vakiomenoista ja laskuista,
sekä pidä myös tarkkaa ja rehellistä kirjaa kaikista ostoksistasi.
Jos ei ole Exeliä käytössä, niin lataa ilmainen Open Office ja käytä sen taulukkolaskentaa.
Säilytä tämän vuoden totetunut budjetti ensi vuoden pohjaksi.
www.martat.fi/neuvot_arkeen/rahat/
www.martat.fi/neuvot_arkeen/...unnittelu/

www.nordea.fi/Henkil%C3%B6as...04014.html
www.taloustaito.fi/fi-FI/k/k...solahtavat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2011 - 11:02

Työmarkkinatuki on todennäköisesti melko vähän. Neuvoksi antaisin etsiä lähiseudultasi sellainen päivittäistavaraliike, jossa myydään ns. tarjoustuotteita, 30% tai 50% alennuksella. Kaikki liikkeet eivät niitä myy, mutta esimerkiksi Salet saattavat näin tehdä. Osta sitten vaikkapa varastoon sellaisia tuotteita, niin saat ruokalaskusi jo jonkin verran pienenmään. Ja olethan huomioinut sesonkituotteet: kaali on korjuuaikana halpaa ja ravitsevaa ruokaa, ehkä halvempaa kuin peruna, mutta paljon ravitsevampaa. Kannattaa hankkia vain sellaisia ruoka-aineita, joista saa terveyden kannalta välttämättömiä rakennusaineita, kuten kasviksia, esimerkiksi porkkanaa, lanttua, kesäkurpitsaa jne. Pelkkä vatsan täyttäminen "hyvän makuisilla" ruoilla ei saisi olla ruokailun perustarkoitus. Siis pois pitsat, valkoinen leipä, hampurilaiset sun muut.
Onko itselläsi mahdollisuus marjastaa tai sienestää? Nyt alkaa olla jo sieniä, ja niiden suolaaminen on helppo tapa säilöä sienet. Kohta alkaa kypsyä myös puolukka. Puolukka säilyy sellaisenaa omassa liemessään kylmässä. Siitä saa arvokkaita ravintoaineita pitkin talvea. Entä onko sinulla mahdollisuus kalastaa? Siten saisit ihan ilmaista ruokaa.
Tsemppiä vain kikkailuun!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2011 - 12:50

Tarpeettomat ostokset pois, ja ihan vaan välttämättömät ostot..

www.martat.fi/neuvot_arkeen/...stovinkit/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2011 - 04:29

En tiedä paljonko saat tukea, mutta kun nuukasti elää, niin rahaa jää säästöön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.08.2011 - 21:15

Laske tulevat maksut koko kuukaudelta jos ovat tiedossa, vähennä ne tuestasi. Lopun jaat sitten jaa niilä päivillä mitä on seuraavaan tuen maksuun. Sen mukaan elät, niin et tarkempaa budjettia tarvitse.