mikä on rivi?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.10.2008 - 13:30

vierekkäin, ihmiset, vaikkaus, talot ym.tavarat.

mene armeijaan, tiedät!

Lisätty: 20.10.2008 - 13:32

VEIKKAUS, sorry kirj.virh.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.10.2008 - 15:54

Onhan noita rivejä. Se on jonomuodostelma. Vaikkapa kirjassa on rivi. Kirjassa on lukuja, luvut ovat jaettu kappaleisiin ja kappaleissa on rivit. Kun menet teatteriin, ostat lipun ja luet siitä rivin ja paikan numeron. Samoin lentokoneessa on paikkanumerot rivettäin.

Luulenpa, että rivit ovat meille helpotukseksi järjestyksenkin pidon kannalta. Ja järjestyshän meillä pitää olla vaikkapa huonompikin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2008 - 16:05

asioita vierekkäin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2008 - 18:25

kysyit tätä kategoriassa Eläimet ja lemmikit? semmoisia ei nyt tullut mieleen, jos ei lasketa mukaan noita Wienenin ratsastuskoulun kuvioita.

Myös ATK:n alkuvuosina rivi oli tärkeä yksikkö:

Tekstidatan käsittelyssä puhutaan usein rivistä tietueena (record). Tällöin kyse on ns. fyysisestä tietuekäsitteestä, joka viittaa johonkin, jota teknisistä syistä kohdellaan jonkinlaisena kokonaisuutena datan käsittelyssä. Fyysinen tietue voi olla samalla myös looginen tietue eli loogisesti yhteenkuuluvan datan muodostama kokonaisuus, esimerkiksi yhdestä mittauksesta saadut datat taikka yhtä ihmistä koskevat tiedot puhelinluettelossa.

Lisätty: 20.10.2008 - 21:56

Wienenin=Wienin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2008 - 21:59

rivitanssin perusmuodostelma

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2008 - 23:46

Rivissä ollaan vierekkäin, jonossa peräkkäin. Oli kyse sitten ihmisistä, asioista, numeroista...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.10.2008 - 15:00

hevosen jaloissa voi olla riviä

Lähteet:
aivot

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2008 - 13:21

Hevosella on kavion yläpuolella (jalan taka puolella) vuohis kuoppa ja riviä voi syntyä sinne kuoppaan, jos sinne kertyy likaa, eikä vuohiskuoppia putsata tarpeeksi.
Eli on aina tärkeää putsata hevosen jalat kunnolla joka kerta, kun muutenkin sitä harjailee.
Eikä rivi ole mitenkään vaarallinen hevoselle, jos sen huomaa, ja alkaa pitämään huolta myös hevosen jaloista. Paranee usein todella hyvin ja nopeasti.