Miten pääsen eroon Rayn peliautoomaateista ja niiden pelaamisesta?

Niihin on tullut pakkomielle ja pienet tulot hupenee niihin.Antakaa vinkkejä miten pääsen eroon niistä.Olen jo keskiikäinen ja järkeä pitäisi olla.KIITOS!

Avainsanat: peliriippuvaisuus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.08.2011 - 09:06

tuo on ihan sama , kuin alkoholismi tai jokin muu riipuvuus kuten huumeet .. olen jostain kuulut et AA -klinikka auttais .. ei ole itsellä noita riippuvuukisa , joten ei omakohtasta kokemusta vain kuulopuheista kuultua .. soita sinne , kyllä siellä luulis tietävän tuohonkin jonkin neuvon .. toivottavasti saisit pian apua tuohon ongelmaasi ...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.08.2011 - 09:33

Niitä on peliriippuvaisille myös kerhoja ja välttelee paikkoja missä niitä pelejä on. poikani nuorena pelasi rahansa, ja onneksi on irti päässyt peleistä, on nykyään 2 lapsen isä ja talon ostanut, mutta miniä antaa hänelle viikkorahaa vaan ja ystävät eivät hänelle vippaa, kerran peluri kun on niin aina se riippuvuus säilyy kuten viinaan tai huumeisiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2011 - 09:52

Vaikea kysymys selvitettäväksi ainakaan yksin. Tuttavani poika oli työssä anniskeluravintolassa ja peli vei hänet. yrittivät siellä tukea häntä, mutta ei apua.
Meni kaupungin järjestämään terapialle vaimpsykiatrille ja selvisi,
Ainakin vielä on muutama vuosi vierähtänyt ilman pelikoneita.
Ajoissa on itse asia ymmärretävä, niinkuin muidenkin kohdalla ja sitten mentävä
apua hakemaan sitä saa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2011 - 09:55

Sama vastaus kuin vähän aikaisemminkin:
Jos pelaat netin kautta esim. Veikkauksen pelejä, niin sinne voit itse laittaa eston, etkä pääse enää pelaamaan. Peliautomaatit ovat sitten hankalampi juttu, itsekin niihin välillä sorrun. Mutta ei kait siinä auta muu, kuin yrittää kävellä peliautomaatin ohi (sulkea silmänsä). Älä pidä käteistä rahaa mukana, vaan maksa ostokset kauppareissulla esim. pankkikortilla. Itsekuriahan tuo vaatii, mutta jos on päässyt peliriippuvaisuus kovinkin pahaksi, niin sitten täytyy hakea ammattiapua.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 03.08.2011 - 12:04

tietysti helpommin sanottu kuin tehty, mutta päätä ettet enää pelaa ja sitten "vain" pysyt päätöksessäsi, samalla välttelet paikkoja joissa olet tavallisesti retkahtanut. voisit palkita itsesi onnistuneista palaamattomuusjaksoista vaikkapa pienellä matkalla jonnekkin, niin huomaat mitä konkreettista mukavaa pelaamattomuus voisi tuoda tullessaan ;) tsemppiä yrityksillesi!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2011 - 13:03

www.peluuri.fi/

tämä on paikka josta apu löytyy...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2011 - 15:02

no kävele ohi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2011 - 15:05

Yllä tulikin jo aimoannos hyviä vastauksia, varmasti sinullekin joku noista sopii!
tsemii!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2011 - 15:25

Yrittänyttä ei laiteta perikatoon!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.08.2011 - 12:14

Pysyt kaukana paikoista, jossa niitä on. Äläkä pidä käteistä rahaa mukanasi kauppareissuilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.08.2011 - 21:09

Vastaan ilmeisesti uudelleen samaan kyssäriin samalla vastauksella:
Oikein pahassa tapauksessa tuollaisesta voi olla apua:
www.contral.com/peliriippuvuus.html