tarkoittaako ilmaisu "ensi viikonloppuna" seuraavaa viikonloppua vai seuraavan viikon viikonloppua

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.08.2011 - 20:12

ensi viikonloppu on tämän viikon viikonloppu. ( IMHO - In My Humble Opinion )

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.08.2011 - 20:25

kyllä minä sen käsitän heti seuraavaksi tulevaksi viikonlopuksi

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 02.08.2011 - 20:52

se on tietysti loppuelämän ensimmäinen viikonloppu ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2011 - 21:27

Seuraavaa tulevaa viikonloppua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2011 - 21:57

Ensi viikonloppu tarkoittaa kirjaimellisesti tästä hetkestä seuraavaa viikonloppua, eli samaa kuin tänä viikonloppuna. "Ensi" tarkoittaa nykyhetkestä lukien lähinnä seuraavaa, tulevaa, lähintä.

Selventävä esimerkki. Eihän esimerkiksi ensi keskiviikko tarkoita, että hypätään tuleva keskiviikko yli ja tarkoitetaankin vasta seuraavaa keskiviikkoa ensiviikolla. Jos siis on vaikka maanantai, kun puhutaan. Ensi keskiviikko=tuleva keskiviikko. Ensi viikonloppu=tuleva viikonloppu.

Minikyselynä tähän väliin: Onko keskiviikko pikku perjantai vai pikku launtai? Itse olen aina sanonut pikku perjantaiksi, jos keskiviikkona ottaa kuppia. Turussa se on kuulemma pikku keskiviikko. Turkulaista logiikkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2011 - 12:54

Kyllä käsitän sen heti seuraavaksi viionlopuksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2011 - 13:00

Siis nyt tuleva viikonloppu on kyseessä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2011 - 15:05

no se on tuleva viikonloppu kuten toffe selvästi sanoo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.08.2011 - 21:24

Kirjoitettuna melko selkeää, mutta puhuttuna voi jäädä epäselväksi onko sanottu "ensi viikonloppuna" (= lähin seuraava viikonloppu) vai "ensi viikon loppuna" (= seuraavaksi alkavan viikon loppu).

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.08.2011 - 11:12

Meneillään olevan viikon viikonloppua, seuraavan viikon viikonloppua jne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2011 - 04:23

Minulle se tarkoittaa tulevaa viikonloppua.