Mitähän varten nämäkin hallit on aikoinaan rakennettu?

Jumppis tätä kuvaa aikoinaan kaipasi.

www.napsu.fi/matkailu/matkak...-58--Riika

Avainsanat: halli riika

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.08.2011 - 17:02

Terpeeton homma, Zeppeliit eivät koskaan noita tarvinnut. Niiden taru loppui ennen hallien valmistumista.
www.napsu.fi/matkailu/matkak...-58--Riika

Lisätty: 02.08.2011 - 18:40

Hindenburg ei tuhoutuessaan palanut vetykaasupalolle tyypillisenä kirkkaana tulipallona, eikä yksikään matkustaja kuollut palavan kaasun aiheuttamiin palovammoihin. Palon syyksi on esitetty ilmalaivan päälliskankaan kyllästysainetta, jota on myöhemmin käytetty rakettipolttoaineena. Vuosi oli 1937

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Ilmalaiva

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.08.2011 - 13:04

Varmaan ehkä joitain messuja varten myyntipaikkoina uskoisin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2011 - 14:04

Lentokonehallit taisivat aikanaan olla, ns. Zeppelin-hallit. Pitkään jo eräänlaisena torina t. kauppahallin tapaisena toimineet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2011 - 14:17

Ilmalaivoja varten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2011 - 14:33

olen visiteerannut kyseisissä halleissa ostoksilla ja muutenkin vain vaellellut.
vanhat Zeppelin-hallit 1930-luvulta palvelevat nykyisin kauppahalleina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2011 - 14:43

Olen myös käynyt ko halleilla.
Hienoa että ovat säilyneet ja käytössä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2011 - 17:02

Alunperin ilmalaivoille rakennetut Zeppelin-hallit 1930-luvulta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2011 - 18:44

En olisi tätä tiennyt,kiitos tietävien napsulaisten,että minäkin taas viisastuin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2011 - 20:54

En tietääkseni ole kyseisiä halleja nähnyt, mutta nyt viisastuin taas aimo annoksen, vai että Zeppeliineille rakennettuja. Äitini on nähnyt Zeppeliinin lennossa, minä kuulun jo nuorempaan sukupolveen. Lapsena ihailimme Caravelle-lentokoneita kesämökillä Espoon Nupurissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2011 - 20:58

Ohi olen tuosta bussilla mennyt.Aika vaikuttavan näköiset rakennukset kieltämättä....Riika.Ah , mikä kaupunki! Niin kaunista kesällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2011 - 09:35

Olen Riikassa muutaman kerran käynyt ja näissä vanhoissa lentokone halleissa myös.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2011 - 12:56

NO eipä tullut mieleen kuin Helsingin rautatieasema. siis juuri 4 vierekkäin.