Vieraita tulossa ja juustotarjotin vailla juustoja, hirveä määrä ei juustoja tarjolla! Mitä sinä laitat juustotarjottimielle?

Pitänee varmaan lähteä hakiksenhalliin tiedustelemaan mitä kaikkea olisi hyvä olla.
Aivan mielentön tarjonta oli kaupanhyllyillä ja suurinta osaa en edes tunnistanut.

Lisätty: 02.08.2011 - 20:22

Onpä hirveästi vaihtoehtoja teilläkin :)
Tuo olikin hyvä ehdotus Girasolilta kysellä alkosta vinkkejä kyytipojaksi,
päätän ensin juustot ja niille hankin juomat.
Nyt oikein jo odotan vieraita.. vai juustoherkkuja.. molemmat odotettuja
Ajattelin että laitan vielä vihannestikkuja ja dippejä niille

Avainsanat: juustotarjotin

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.08.2011 - 08:21

ajellessani Ikaalisista viikonloppuna kotiin poikkesin Juustoprtissa ( www.juustoportti.fi/ ) Jalasjärvellä. maistiaisia kiersin herkuttelemassa joitakin laatuja pariinkin otteeseen. olisin ostanutkin, mutta kassoilla oli aivan tolkuttomat jonot, joten jäi vain maisteluksi tälläkertaa.

valko- ja sinihomejuustoa, parmesania ja jotain kermajuustoa, keksejä ja hedelmiä.
- tai milloin mitäkin juustoa -

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille vastanneille, sain hyviä vinkkejä, vieraat olivat tyytyväisiä tarjoiluun :)
Joskus olisikin hyvä käydä jonkin yhden toimittajan myymälässä ja maistella heidän herkkujaan

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.08.2011 - 08:17

Sinihomejuustoa, kermaista juustoa ja Emmentalia. Juustojen kanssa kannattaa tarjota esim. miedonmakuisia keksejä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2011 - 11:34

Omat herkkujuustoni ovat mustaleima-emmenthal, rasvainen brie ja sinihomejuusto. Lisäherkkuni ja kaikkein herkullisin on makea rommi-kirsikka-juusto. Juustotarjottimelle riittää yleensä kolmen juuston lajitelma, yksi kova ja kaksi pehmeää juustoa. Lisukkeina omenalohkoja, päärynää ja keksejä. Keksitarjotin voi olla erillinenkin, riisikeksit hyvä, mauton vaihtoehto. Viinirypäleet juurtotarjottimella koristeena näyttävät tyylikkäiltä. Vaihtoehtoja on, rohkeasti vain kokoamaan omien mieltymystesi mukainen juustotarjotin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2011 - 13:06

Aura juusto, Emmental, Gouda ja joku pehmeä esim. pippurijuusto rengas...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2011 - 16:46

Mitä juustoja sitten otatkin, niin kannattaa aina valiita jokin sopiva viini keralle.Alkon ihmiset auttavat mieluusti.Ja alkoholiton vaihtoehtokin käy :)
Viinirypäleitä ,omenaa, keksejä,siirappipipareita... Itse valitsisin valkohomejuustoa, mustaleimaa ja jotakin keksin päälle levittyvää tuorejuustoa.Siihen keralle tumma punaviini.Nam! Täydellistä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2011 - 18:44

Minä laittaisin ehdottomasti mustaleima Appenzelleriä, brietä, sinihomejuustoa esim. Roquefort, Cantadoun piparjuurijuustoa, Valion Mustapekka ja Pikkusisko.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2011 - 20:12

Syön hirveä ilman juustoja!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2011 - 20:47

Aura sinihomejuusto, valkohomejuusto, emmental ja Gouda.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.08.2011 - 13:00

Emmental, edam ja gouda ja hyvissä ajoin lämpiämään, muuten ei ole makuja.
Suolakeksejä kyytipojaksi, juomapuoli on jokaisen harkinnassa, minulla se olisi viccy ja jotain hyvää mehua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.08.2011 - 19:47

Minustakin kolme juustolajia riittää hyvin. Esim. yksi sinihome (ei missään nimessä Auraa, se on mahdottoman suolainen ja kittimäinen), vaan jokin ranskalainen tai italialainen. On mistä valita. Augur on kiva (sorry en ole varma oikeinkirjoituksesta, mutta esim. Stockalla tuntevat tämän kohtuuhintaisen juuston), yksi brie-tyyppinen ja n.s. kova vaikkapa juuri emmental, jota on ehdotettu. Omena ei ole hyvä vaihtoehto juustotarjottimelle, liian hapan, mieluummin päärynä. Ongelma on vain siinä, että kaupan päärynät ovat raakoja. Voit kypsyttää jääkaapissa. Kiedo päärynät kosteaan pyyhkeeseen ja laita paketti muovipussiin, sitten pussi jääkaappiin 3-4 päiväksi. Yleensä kypsyy tässä ajassa, mutta kannattaa tarkistaa aika ajoin. Esim. Breton tai Valitut-keksit ovat hyviä, eivät ole liian suolaisia. Juustoissa on jo tarpeeksi suolaa, keksit voivat olla neutraaleja. Patonki käy myös aika kivasti juustotarjottimen seuralaiseksi. Hyvää ruokahalua!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.08.2011 - 09:02

Itse laitan aina jotain voimaksasta juustoa kuten goudaa ja sitten sinihomejuustoa, jotain miedomman makuista ja yksi tai kaksi erilaista mausteista juustoa. Lisukkeena pipareita, viinirypäleitä. omena- tai päärynäviipaleita ja suolakeksejä. Kyytipojaksi hyvää viiniä.