Meillä on amppelissa petunia, vielä minimallinen. Siitä olisi nypittävä aina vanhat kukinnot uusien turvaamiseksi...mutta ei jaksa

Tuntuu ihan älyttömältä puuhalta olla joka päivä nyppimässä alkabia siemenkotia! Onko muilla napsuilla vastaavia huolia?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.08.2011 - 10:48

ei ole, ennen oli ;-D
nääs tänäkesänä on vain helppohoitoisia parvekekukkia. aikamoinen homma leikata siemenkodat tai nyppiä kuolleet kukat.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.08.2011 - 11:54

Minulla on kolmessa parvekelaatikossa petunioita ja nyppimistä piisaa,mutta antavat hyvän näkösuojan naapuritaloon ja muutenkin pidän tästä kukasta,kun ainankin näitä osaan hoitaa ja kukoistavat minulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.08.2011 - 13:09

Ei ole enää niiden kukkien nyppimistä, en ole 10 v ostanut niitä taimia, on kauniimpia ja kukkia olemassa myös ja helpompia hoitaa. Nuo kesäkukat vaativat sen vanhan kukan nyppimisen pois, kasvi tekee uutta kukintoa halutakseen lisääntyä, siksi on näitä erilaisia kesäkukkia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.08.2011 - 14:17

Olosuhteiden pakosta kukkapenkkiin vaihtui jo viime vuonna angervopenkiksi.
Aika ei nyt riitä kukkien nyppimiseen. Kukkien virkaa hoitaa muutama tekokukka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.08.2011 - 15:04

No jos niitä laittaa ja haluaa niiden säilyvän, että nyppimään vaan..
Ota aina ohimennessäsi jokunen niin huomaat tuon pian olevankin jo kunnossa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.08.2011 - 19:09

Kyllä, kyllä ennen oli, mutta nyt ei ole, orvokitkin ovat samanlaisia ja on niitä monia muitakin mm.
samettiruusut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.08.2011 - 19:41

En juuri petuniasta piittaa, myös muut nypittävät kukat on pois laskuista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.08.2011 - 21:46

Tänä kesänä ostin ensimmäisen miljoonakellon ja olen ollut tyytyväinen, sillä se on loistokas kukassaan ja on tosi hyvin pärjännyt koko kesän aurinkoisella parvekkeella. Nypin silloin tällöin kuihtuneet kukkaset pois ja vettä vaan ja kukka on upea :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.08.2011 - 23:11

On isoja ja pieniä Petunioita. Ei ole vielä aiheuttanut ongelmia niiden nyppiminen. Ohimennessä joka päivä napsaisen kuihtuneet kukat pois, ja ne kiittävät minua kauniilla rehevyydellään edelleenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2011 - 07:28

kyllä niitä on saanut ohimennen nyppiä päivät pääksytysten ja kyllä ovat kokokesän kiitollisesti kukoistaneet. Nyt alkaa pikkuhiljaa hiipumaan ja pitänee vaihtaa krysanteemit tilalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2011 - 20:17

Ei muuta kuin kompostin täytteeksi jos sellainen on olemassa.

Mitä sitä itseään kiusaamaan moisella koristuksella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.08.2011 - 09:13

Joka kesä päätän, että ikinä en enää osta sellaista amppelikukkaa, jota pitää nyppiä. Ja kuinka sitten aina kesäisin käykään joten ei auta kuin nyppiä, nyppiä, nyppiä jos tahtoo kukkaloiston säilyvän.