amu
Kysytty: 29.07.2011 - 14:49

onko virossa turvallista matkailla?

viranomaiset eivät tunnu oikein luotettavilta ja asukkaat ovat sen verran köyhiä että ryöstelyn kohteeksi joutuminen vähän hirvittää!

Avainsanat: viro turvallisuus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.07.2011 - 18:10

Tervetuloa!
Olen asunut täällä 6vuotta ja ilman vaikseuksia ! Kaikki on itsestään kiinni, jos vedetään nuppi täyteen viinaa ja huojutaan yöllä kaupungilla tiedottomana. Toinen on jos pidetään lompakkoa hyvin näkyvillä ja huolimattomasti, niin kyllä siitä pääsee varmasti!
Kaikki on siis itsestään kiinni, no sama on joka puolella maailmassa!
Pidän Viroa turvallisena !

Kysyjän kommentti

kiitos vastaajille hyvistä kommenteista, tämä oli rohkaisevaa luettavaa ;)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.07.2011 - 16:13

Kannattaa rahoistaan pitää hyvää huolta ja tietty porukalla kun matkustaa, niin se on mukavampaa, kuin ihan yksin reissaaminen. Itse olen Viron puolella Tallinnassa ja Pärnussa reissaillut ja aina ovat reissut olleet onnistuneita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2011 - 17:43

Itse en sinne matkusta, kun en tykkää siitä, että pitää olla varuillaan koko ajan ja on sen verran huonoja kokemuksia vuosien takaa. Yksin ei ainakaan kannata lähteä.

Lisätty: 29.07.2011 - 18:56

Ps. Meitä oli kerran porukka joka ei käytä viinaa tänäkään päivänä ja muutama korsto kävi kimppuumme kopeloiden taskuja ja repäisten kaulakorun erään ystäväni kaulasta. Emme mahtaneet mitään. Joten viron matkailu ei ole sen jälkeen kiinnostanut. Huom! Tämä on vain minun kokemukseni ja mielipiteeni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2011 - 17:55

Olen ennemmin käynyt Virossa monta kertaa ja kaikki on sujunut kohdallani aivan hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2011 - 19:07

Ollaan oltu Virossa, ei meillä ole ollut pelkoa siellä ryöstetyksi tulemisesta..
Sanotann että humalainen Suomalainen, varma nakki kohteena taatusti..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.07.2011 - 20:27

Turvallista ja turvallista. Paljon on omasta käyttäytymisestä kiinni miten siellä pärjää.
Minua on löyty selkään ohikulkijan toimesta. Mummeli käveli ihan normaalisti ohi - ei käyty minkäänlaista kommunikointia. Hän vain päätti tirvasta nyrkillään minua ristiselkään. Oli muuten sillä pienellä mummelilla ihan älyttömät voimat, minulta meinasi lähteä jalat alta.
Mutta kunhan pitää rahapussistaan ja laukustaan hyvää huolta, niin ei pitäisi olla aihetta pelkoon.
Paikallisessa kaupassa siellä myyjä huomautti meitä ystävällisesti ettei koskaan pidä pitää laukkua sivulla vaan edessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2011 - 08:11

Niin Virossa kuin missä tahansa paikassa kannattaa pitää silmät auki ja käsilaukku tiukasti kiinni. Itse olen selvinnyt kaikilla Viroon suuntautuneilla reissuilla ilman ingelmia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2011 - 13:15

Joka puolella liikkuessa kannattaa pitää huolta väskystään/lompsastaan,kun on esim.maksutilanteessa,automaatilla,hotellin respassa yms,jos ihmisiä ympärillä.Aina voi pitkillä silmillä liikkuvat kurkkia laukun sisällön ja iskeä tilaisuuden tullen.Sama pätee koti-ja ulkomailla,kaikkialla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2011 - 18:55

Varomattomille matkailijoille ongelmallinen paikka kuten on muuallakin maailmassa.