amu
Kysytty: 29.07.2011 - 13:42

koskeeko tuontirajoitukset myös postimyyntiä, eli onko samat määrät mitä saa tuoda ulkomailta?

esim. ulkomailta (ei eu maasta) saa tullin ohi tuoda 200 savuketta, onko tuo määrä sama myös postimyynnissä?

Avainsanat: tulli tuontirajoitukset

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.07.2011 - 18:32

täällä voi lueskella :
www.tulli.fi/fi/yksityisille.../index.jsp

Kysyjän kommentti

kiitos, hyvä linkki josta selviää kerralla kaikki tarpeellinen ;)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.07.2011 - 20:09

Ota huomioon rajoitukset ja kiellot

Joitakin tavaroita, kuten lääkkeitä, alkoholijuomia tai tupakkatuotteita saa tuoda vain rajoitetusti, joitakin vain luvanvaraisesti ja joitakin ei lainkaan. Esimerkiksi lääkkeitä et saa hankkia tai vastaanottaa lainkaan postitse Eta-alueen ulkopuolelta. Tuoteväärennösten tuonti myös omaan käyttöön on kielletty.

Nuuskan kaikenlainen vastaanottaminen joko postitse, kuriiripalvelun välityksellä, lahjaksi tai muulla vastaavalla tavalla Suomen ulkopuolelta on kiellettyä. Tämä tarkoittaa sitä, että nuuskan tilaaminen netistä on laitonta.

www.tulli.fi/fi/yksityisille.../index.jsp

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.07.2011 - 20:22

Olettaisin niiden koskevan samoja tullimääräyksiä. Tuodahan saa miten paljon vain haluaa, kiinni ei saa vain siitä jäädä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2011 - 08:20

Varmasti siinäkin rajoitukset ovat, ohjeita löytyy postimyyntiä koskevista tuontirajoituksista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2011 - 18:52

Ohjeita näkyy tulleen riittämiin. Palisanterilta hyvä linkki taas kertaalleen.