Onko miten hankalaa / turvallista liikkua 5 ja 7 v. lasten kanssa Pariisissa ? Miten englantia ymmärretään, pärjäänkö ?

Avainsanat: pariisi lapset kieli

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.10.2008 - 11:04

Olimme kesällä Pariisissa, ja pärjäsimme oikein hyvin englannilla. Opettelimme tervehdykset, kiitokset yms. ranskaksi, ja loput sitten englanniksi, ja oikein ystävällistä palvelua saimme. Lähinnä vissiin ärsyyntyvät, kun britit ja jenkit menevät sinne ja odottavat kaikkea palvelua vain heidän kielellään. Ei meillä suomalaisilla hätää siellä ole.

En usko, että ongelmia lasten kanssa tulee olemaan. Ruokaa löytyy joka lähtöön, eikä katuelämä päiväs aikaan kovin hurjaa ole. Jos matkustatte metrolla, olkaa varsinkin asemilla tarkkaavaisia tavaroistanne, taskuvarkaita on liikkeellä. Mutta niinhän niitä on ihan joka paikassa. Joten kunhan sen vain tiedostaa. Me ainakin tykättiin Pariisista kovasti!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.10.2008 - 19:24

en oikein tiedä tuosta alusta, varmaan riippuu alueesta ja metroissa liikkuminen voi olla hiukan hankalaa, pidä huoli etteivät pääse häviämään.
mitä ystäväni ovat sanoneet englannin ymmärtämisestä sain semmoisen käsityksen että he ovat hyvin ylpeitä kielestään eivätkö yleensä halua puhua muita kieliä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2008 - 23:35

Ei sen hankalampaa kuin vilkkaissa paikoissa yleensäkään. Riippuu tietysti vähän lapsistakin, mutta jos tottelevat ja pysyvät näköpiirissäsi, niin eipä pitäisi tulla sen kummempia ongelmia.

Englannilla kyllä pärjää, saa syödäkseen, pystyy shoppailemaan ja löytää tiensä perille. Mutta totta on, että jos haluaisit oikeesti jutella jonkun paikkakuntalaisen kanssa, parasta opetella ranskaa ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2008 - 00:39

Tavalliset huolet senikäisten kanssa. Normaalisti menee huonollakin englannilla, mutta ranskankielellä ssa palveluakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2008 - 10:03

Pärjää vaikka savolla, palvelua ei oikeen saa muulla kuin ranskalla, lapsista täytyy pitää vähän huoli.