Onko kasvimaat tuotaneet hyvin satoa?

Itse olen saanut todella paljon.Laitoin tänään aamusta saavillisen kurkkuja ja kesäkurpitsaa portin pieleen,ja lapun saa ottaa..Hyvin olivat kelvanneet päivän aikana..kun saavi oli tyhjä nyt illasta.

Avainsanat: kesän sato kasvimaalta.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 27.07.2011 - 22:16

Osa hieman ja toiset hieman enemmän. Kesäkurpitsoita on kiitettävästi ja marjoihin meinaan hukkua.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.07.2011 - 00:07

Ei ole kasvimaata, ihan joutuu kaupasta ja torilta kasvikset ostamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2011 - 06:56

Kauppiaalla on minunkin kasvimaani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2011 - 08:03

Kylläpä ois pitänyt päästä Liisukan saaville. Minulla ei ollut kasvamassa kuin porkkanoita joiden sato on melkein menetetty, kun pihapupu järsi varret. Mansikat ovat pakkasessa ja kolme pientä penkkiä antoivat yllättävän paljon satoa. Omaa salaattia ja herneitä olemme syöneet samoin persiljaa. Tänään pakastan tillit. Tomaatit kypsyvät Onnelassa ja ilmeisesti parin viikon päästä pääsemme niitä maistelemaan. Viiniköynnös on kasvanut kovasti, mutta tuottanee satoa vasta parin vuoden päästä. Perunat kasvaneet ja isompi pottumaa pitää käsitellä vasta Lapin reissun jälkeen. Varret poikki ja maassa ne säilyvät parhaiten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2011 - 08:08

Kyllä ovat kun tänäänkin menen katselemaan torimyyjien pöytiä Keuruun kaupungin torille.
Herkkuja on niissä monenlaista, sitä satoa mikä nyt on kypsynyt jo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2011 - 08:45

Kasvimaalta en vielä ole tallettanut mitään. Keräsin noita villivattuja tuonne pakasteeseen ainakin 30l.
Syöty ollaan perunoita ja salaattia.Marjat odottaa pensaissa kerääjää. Mutta menee mulla toista viikkoa kun nyt olen kasvimaita perannut ja harventanut.Voi kun olisin lähempänä ottaisin minäkin Liisukan kopasta kurpitsaa.Mulla on kurpitsat sellaisia 10 cm.Pian kasvaa.Ihana huomata että se jakaminen niin omenoidenkin kohdalla yleistynyt. Saavat nekin joilla ei ole. Eikä mene hukkaan. MInusta häpeä laittaa ruokaa hukkaan . Itse annan eläimille ja linnuille jos jää jotain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2011 - 12:42

Ei ole kasvimaata..
Mutta kun tulimme Egyptistä kotiin, kukat kuolleet ja eläimet hengissä, onneksi ei toisinpäin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2011 - 14:21

Salattia, sipulia, tomatti ,kurkut mm syöty. Marjoja vielä kerättävä ja vattuja jonkun verran ( rusakot söi suurimman osan oksista) Omenoita tulossa ..

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 28.07.2011 - 14:44

salaattia on syöty jo pitkään, samoin herneitä. porkkanat, sipulit ja potut ovat vielä maassa, samoin marjat pensaissa ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2011 - 09:12

Kurkkua tullut runaasti, kirsikkatomaatteja samoin vaikka aloittavat vasta kypsymisensä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2011 - 12:18

Kaikki kolme metsämansikkaa on syöty mökin pihapiiristä.