Tunnen murhanhimoa..paljonko siitä saan (ensikertalaisena) jos otan hengiltä meidän pihapupun??

Se tiesi, että olen yövuorossa viime yön ja kävi syömässä porkkanoiden varret sekä silmäteräni ja kauan vaalimani kultapallon taimen. Voi perr...mikä nyt neuvoksi?

Lisätty: 27.07.2011 - 17:09

Ps. Jaa-a, että ymmärränkö huumoria..no tietennii, mutta silti en ala pupuja ruokkimaan koska tänä vuonna niitä on aivan liikaa ja todennäköisesti ensi talvena jänisrutto verottaa sitä kantaa ihan luonnostaan.

Lisätty: 28.07.2011 - 07:30

Ei muuta pihapupu naapuriin, mutta annas olla kunhan kasvaa vielä. Toisessa naapurissa on jäniksenmetsästäjä...eiköhän tässä syksyn päälle jänispaisti syödä.

Avainsanat: pieni pupu iso nälkä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.07.2011 - 16:15

varmaan siitä saa 1-2 litraa ehdollista soppaa - näin ensikertalaisena ;)

Kysyjän kommentti

Kiitos hauskasta vastauksestasi. Vielä juoksee lihomassa...ei kauaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.07.2011 - 16:52

Ihan vaan vinkiksi. Laita vaikka omenanlohkoja tai porkkananpaloja pupulle ja verkkoaita kasvimaasi ympärille. Pupu ei tee sinulle kuitenkaan mitään pahaa, vaan kasveillesi.Toivottavasti ymmärrät huumoria.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2011 - 17:36

vie naapuriin yän aikana pupun herkkui ja toivo , et se muuttaa sinne posimaan naapurin herkut :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2011 - 17:58

Otan osaa...Myös meillä nuo jänikset riesana, muttei niin paljon, kuin siilit.Kysyin Napsulaisilta "torjuntakeinoja" siiliotuksille, mutta tuli vain kehoituksia sietää niitä.No minä nyt en siedä niitä.Ja siihen on monta syytä...

Mutta joku joskus sanoi,että kun laittaa karvaa / hiuksia pikkupussukkaan roikkumaan jonnekin tontille, pysyy puput poissa.Tiedä sitten, onko siitä apua, mutta ainahan kokeilla voi.Joku myös vannoo kahvinporojen nimeen.Että eläin niitä ällöää.Itse en ole noiden konstien tehoa kuitenkaan kokeillut.Jos kokeilet ja toimii, niin kerrothan?

Itse olen syksyisin ja talveksi verkottanut puun rungot, etteivät aivan kaikkea syö.Muutama omenapuu saanut niiden toimesta tappotuomion.Itse tekisi mieli kyllä lahdata muutama pitkäkorva...Onneksi meitin Jänes ei tuolla näe, mitä nyt kirjottelen....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2011 - 18:26

Pahin rangaistus lienee se, että pupu tulee öisin kummittelemaan tupaasi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2011 - 18:28

Kivahan se on kun on öisiä vierailijoita tartereilla, joille kelpaa talon antimet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2011 - 18:46

Maailmaan mahtuu monenmoista kulkijaa, antaa pupun pomppia rauhassa ja laita kasveilleisi kunnon aitaukset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2011 - 21:29

Jakku pois ja riiputtamaan joksikin aikaa. Hyvän paistin saat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.07.2011 - 22:14

Lavasta se tapaturmaksi - et saa mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2011 - 22:15

Hyvän paistin saisit..mutta laita aitaus,että eivät pääse kasvimaalesi..ja naposteltavaa kavimaan viereen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2011 - 23:36

Meillä päin on citypupukanit riesana,läheisellä puiston nurmikolla vähän aikaa sitten oli 5CCta keskellä kirkasta päivää!Kokeilisin aitausta,mutta eikö sekin pidä kaivaa syvälle maan alle ulottuvaksi,mokomat kaivavat aidan ali itsensä.Pitäisi olla pihahuuhkaja pupun sijasta,sapuskaa olisis viljalti!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2011 - 00:03

Meilläkin on pihapupu, mutta räksistä on enemmän harmia. Kestän kuitenkin kaikki pihan eläimet. lokkeja myöten. Ajatella, jos ne jonain vuonna päätttäisivät asua jossain ihan muualla!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2011 - 07:17

Sympatiat Mariaana !

Niin on täälläkin rusakoita ja on jo muutamaa citykanikin nähty
joten todella tuttu tunne.
Niin meni kärhöt myyrille ja omena/päärynäpuut yms. rusakoille
Eikä voi koko tonttia verkottaa.

Jos vain osaisin niiin pataan laittaisin :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2011 - 10:59

Jep, kollegalla ollut parin vuoden ajan pupu, kesällä syönyt kasvikset ja osan tulppaaneja, väliilä vilkuilee kyökin ikkunaan, josko emäntä tulee pois häätämään. Talvella istuskeli kynttilälyhdyn vieressä portaiden pielessä. Nyt on kaikonnut pihasta, kun supikoiran pennut majoittuneet tontin kupeeseen. Liekö mennyt supin suihin vaiko vain lähtenyt käpälämäkeen......

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2011 - 12:41

Pupun mielestä kaikki tasan mitä pihalta löytyy..
Olkaas vaan kimpassa...

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 28.07.2011 - 14:51

hanki jäniskoira, tai ainakin "pupukoira" ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.07.2011 - 07:27

Pataan vain mokoma kiusankappale.