amu
Kysytty: 26.07.2011 - 13:21

mitä eroa on kanarian saarilla ja espanjan mantereella matkailumielessä, en ole koskaan käynyt tuolla mantereella.

kesällä on tehnyt aina mieli mennä johonkin muualle kun syksyllä tai keväällä olemme käyneet kanarialla, joten tuo manner-espanja on vieläkin käymättä.

Avainsanat: espanja kanarian-saaret

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.07.2011 - 16:35

Kaikilla Kanarian saarilla olen ollut.La Palman saari oli aika hieno paikka;sinne taideta joka vuosi edes viedä turisteja ja hyvä niin...Teneriffa saarista tutuin ja rakastan Puerto de la Cruzin vilinää ja toisaalta taas luonnon rauhaa...
Mutta manner Espanjasta ei mielestäni edes VOI puhua yhtä aikaa.Kaikki eroaa.Ihmiset,ruoka, puhe/murteet ,luonto nähtävyydet jopa historia suurilta osin aivan erilaiset.Aiheesta voisi pitää luennon.
Molempi parempi!

Cadiz ehdottomasti vei sydämeni manner Espanjan puolelta.Muutenkin pidän Andaluciasta kovin paljon.

Olisiko suurin ero kuitenkin hintataso? Mantereelta löytyy hyvinkin edullisia paikkoja.

Kysyjän kommentti

kiitos kaikille kommenteista, käymättömiä paikkoja on paljon ;)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.07.2011 - 13:38

Kanarialla olen käynyt taannoin kerran parin viikon reissulla ja se riitti.
Manner-Espanja viehättää minua enemmän.

Manner-Espanja on eurooppalaisen taiteen ja arkkitehtuurin ja kulttuurin aarreaitta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2011 - 15:38

Kanarialla en ole käynyt ja tuskin koskaan menen. Sain jo toisten kokemuksista tarpeekseni. Sen sijaan manner-Espanja viehättää ja olen käynyt useasti. Onhan siinä mahdollisuus retkeillä vaikka mihin suuntaan. Parin seuraavan vuoden sisällä on tarkoitus käydä ainakin Gadizissa ja Barcelonassa. Niin kuin Palisanteri tuossa edellä sanoo taiteessa ja kulttuurissa löytyy. Arkkitehtuuri viehättää myös sekä moni muu mielenkiintoinen juttu.

Lisätty: 26.07.2011 - 15:40

Andalucian alue, Granada ja tietenkin Costa del Solin alue ovat mielenkiintoisia ekakertalaiselle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2011 - 17:45

Espanja on aina kiehtonut paljon enemmän kuin esim. Kreikka. Olimme lasten kanssa Saloussa ja se oli kiva kaupunki. Pitäisi jatkossa enemmän käydä manner Espanjan puolelle. Itse joskus 80-90 luvulla kolusin Kanarian saaret ja jotenkin sinne ei ole enää ikävä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2011 - 17:58

KAikki on maku kysymyksiä, mutta olen käynyt kummassakin ja viihtynyt niissä hyvin!
Nyt on jäänyt kanaria päälle ja talvi kutsuu sinne! Mantereella on kylmempää talvella!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2011 - 05:09

Puerto de la Cruzissa Teneriffalla käyn vuosittain. Minulle ykköspaikka talvella.
Mallorcalla kerran kävin, enkä pitänyt siitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2011 - 10:57

Kanarialla olen kerran käynyt, siitä on pitkä aika. tarkoitus mennä nyt ensi talvena.
Espanjan mantereella ei puhuta mitään vieraita kieliä eli siihen täytyy varautua. Tänä kesänä oli kuulemma Mallorcalla ollut englanninkielisiä ruokalistoja ja sitä kieltä puhuvia tarjoilijoita. Ovat huomanneet tursitien määrän vähentyneen ja vastaavat haasteeseen eli on nyt brittejä tarjoilijoina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2011 - 17:24

Minä taasen en ole koskaan käynyt saarilla,mutta useasti manner-Espanjassa,jossa tykkään tarjonnan monipuolisuudesta.Nyt haluaisin Andaluciaan,ihmettelemään vuosisataisen arabikulttuurin jälkiä...Ay Gordoba,Granada yms.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2011 - 18:27

Molemmissa olen käynyt ja hyvin viihtynyt, mielipaikkani ovat kuitenkin Kreikka sekä sen saaret.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.07.2011 - 21:46

Olen molemmissa käynyt. En oikeastaan huomannut mitään eroa. Hienoa oli molemmissa paikoissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2011 - 19:52

Tykkään Kanarian saarista sekä manner-Espanjasta. Talvella ehdottomasti Kanarialle, mantereella on silloin kylmä. Pidän myös Mallorcasta.